728 x 90

بحران اتمی و تشدید مواضع علیه رژیم با وجود اعلام روز مذاکرات در وین

بحران اتمی  رژیم
بحران اتمی رژیم

بحران اتمی رژیم با وجود اعلام روز مذاکرات در وین، نه‌تنها روند کاهشی پیدا نکرده، بلکه مواضع علیه رژیم تشدید هم شده است.

در حالیکه رژیم و طرف‌های غربی اعلام کردند روز ۸آذر دور هفتم مذاکرات وین آغاز می‌شود، تنشها در زمینهٔ اتمی هم‌چنان بالا می‌گیرد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به نقض برجام توسط رژیم گفت: ما نیاز داریم در ایران به سطحی از بازرسی‌ها دسترسی داشته باشیم که با برنامهٔ اتمی و جاه‌طلبانهٔ رژیم ایران متناسب باشد. سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه هم هشدار داد رژیم ایران باید بی‌درنگ همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد، در غیراین صورت فرانسه و متحدانش در نشست بعدی آژانس علیه این رژیم اعلام موضع خواهند کرد.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا هم با اشاره به برنامهٔ موشکی و دخالت‌های منطقه‌یی رژیم گفت: بازگشت طرفین به برجام مبنایی برای مذاکرات مفید بعدی در مورد طولانی‌تر کردن و تقویت مفاد برجام و هم‌چنین نگرانی‌های منطقه خواهد بود.

در همین حال جیم بنکز عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: رذلهای تهران بهتر است متوجه باشند که هیچ کاهش تحریمی در چشم‌انداز نیست.

همزمان واشنگتن فری بیکن نوشت رهبران سیاست خارجی حزب جمهوری‌خواهان گفتند: رژیم ایران باید در نظر بگیرد که در بدو به‌قدرت رسیدن جمهوریخواهان در کنگره، هر توافق اتمی‌ای مرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6d54dff-56bc-4152-ba26-9853f49da374"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات