728 x 90

بالا گرفتن رسوایی ناشی از افشای گوشه‌یی از جنایات حکومت آخوندی در زندان اوین و اقدام مسخره و نمایشی

جنایات حکومت آخوندی در زندان اوین
جنایات حکومت آخوندی در زندان اوین

در پی بالا گرفتن رسوایی ناشی از افشای گوشه‌یی از جنایات حکومت آخوندی در زندان بدنام اوین، دژخیم اژه‌ای رئیس قضاییه جلادان در یک اقدام مسخره و نمایشی به دادستان کل رژیم دستور بررسی انتشار تصاویر منتشر شده از زندان اوین را صادر کرد و نوشت: «با توجه به اخبار و تصاویر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص زندان اوین، مأموریت داده می‌شود، پیرامون موضوع مذکور و رفتار مأموران با زندانی و یا زندانی با زندانی با سرعت و دقت بررسی جامع به‌عمل آورده و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید». (خبرگزاری ایرنا ۲شهریور)

روزنامهٔ حکومتی فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای ۳شهریور نوشت: «هنوز به درستی مشخص نشده که آیا این تصاویر از طریق حمله سایبری افشا شده است یا این‌که این ویدئوها و تصاویر توسط عواملی از درون سیستم قضایی کشور و زندان اوین به بیرون درز کرده باشد. در میان احتمالات گوناگون این احتمال نسبتاً قوی‌تر است که پشت این عملیات افرادی از درون دستگاه قضایی نقش‌آفرینی کرده‌اند. این گزاره با توجه به این‌که در سال‌های گذشته سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه، اهداف‌شان را با کمک عناصر مرتبط با اهداف دنبال کرده‌اند، بیش‌از‌پیش قابل اعتناست.

این منبع می‌افزاید: بازداشت حمید نوری در سوئد به اتهام نقض قوانین بین‌المللی، قتل‌عمد و مشارکت در جنایت علیه بشریت، نمونه‌یی از این تلاش‌هاست. دادستانی سوئد اتهاماتی مانند مشارکت در جنایت جنگی، مشارکت در جنایت علیه بشریت و مشارکت در شکنجه زندانیان سیاسی را علیه او مطرح کرده است. اقدام اخیر یعنی انتشار ویدئوهایی از زندان اوین که تحت عنوان حمله سایبری منتشر شده نیز در همین قالب قابل ارزیابی است.

روزنامهٔ حکومتی همدلی ۳شهریور نیز نوشت: پیام عذرخواهی توئیتری رئیس سازمان زندانها قابل تأمل و سؤال‌برانگیز است، از این منظر که آیا وی به‌عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود در قبال زندانیان آگاهی نداشته، یا او از این برخوردهای خشن اطلاع داشته... . به گواه تصاویر منتشر شده، خشونت آن قدر در آن فضا عادی است که باعث شگفتی و حتی یک مکث کوتاه افراد حاضر در فیلم نمی‌شود. این حجم از بی‌خبری خود جای سؤال و مواخذه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df899e52-9f9e-4b70-b211-0096359ad3c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات