728 x 90

قیام سراسری، شماره ۹۴

بالا گرفتن خیزش دانشجویان در سراسر کشور به‌رغم تهدیدهای پاسدار سلامی وحملات وحشیانه شب گذشته پاسداران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

قیام سراسری، شماره ۹۴

 

چهل و پنجمین روز قیام،

بالا گرفتن خیزش دانشجویان در سراسر کشور به‌رغم تهدیدهای پاسدار سلامی وحملات وحشیانه شب گذشته پاسداران

امسال سال خونه سید علی سرنگونه، مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر، روز عزا نیست که هنگامه خشم است

تهاجم به دانشگاه تهران شمال و دانشگاه فنی دختران سنندج و... مقابله شجاعانه دانشجویان با مزدوران

 

به‌رغم حملات وحشیانه پاسداران و بسیجیها به دانشجویان در داخل دانشگاهها و خوابگاهها با گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای و حتی جنگی و به‌رغم تهدیدهای پاسداری حسین سلامی سرکرده پاسداران که روز گذشته گفت: «امروز روز پایان اغتشاشات است و دیگر به خیابان نیایند؛ از جان این ملت چه می‌خواهید»، از صبح امروز یکشنبه ۸آبان در چهل و پنجمین روز قیام، دانشجویان در دهها دانشگاه در سراسر کشور دست به تظاهرات و تحصن زدند.

 

دانشگاه‌های زند شیراز، بو علی سینا همدان، دانشکده دخترانه فنی سنندج، دانشکده ابوریحان دانشگاه تهران، علامه تهران، بین‌المللی قزوین، منتظری مشهد، پردیس امام رضا مشهد، برق و کامپیوتر دانشگاه ملی، علوم پزشکی گیلان، آزاد لاهیجان، دانشکده هنر و معماری دانشگاه همدان، صدرا شیراز، مازندران، آزاد پرند، زنجان، هنر و معماری پارس، آزاد تهران شمال، آزاد کرج، علوم و تحقیقات، فردوسی مشهد از جمله این دانشگاهها بودند که با شعارهای «امسال سال خونه سید علی سرنگونه»، «ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما»، «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر»، «امروز نه عزا بلکه هنگامه خشم است»، «آبان ماه تابان کار نظام رو به پایان»، «دانشجوی با غیرت حمایت حمایت»، «حسین حسین شعار تون جنایت افتخارتون»، «ننگ ما ننگ ما بسیج الدنگ ما»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «حکومت بچه کش نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «اوین شده دانشگاه تهران شده بازداشتگاه»، «بسیجی حراست پیوندتان مبارک» و... . دست به تظاهرات زدند.

 

پاسداران، بسیجیها و لباس‌شخصیها امروز نیز به بسیاری از دانشجویان از جمله در دانشگاه آزاد تهران شمال، دانشجویان دانشگاه فنی دختران در سنندج و دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران در گیشا با گاز اشک‌آور و تیراندازی حمله کردند که با مقاومت دانشجویان مواجه شد.

دانشجویان دانشگاه کردستان از دانشگاه خارج شده و با شعار «امسال سال خونه سید علی سرنگونه» در خیابانهای شهر تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه زنجان در مقابل تظاهرات حکومتی تجمع کردند و شعار «امسال سال خونه سید علی سرنگونه» سر دادند. دانشجویان دانشگاه آزاد صدرا در شیراز در مقابل بسیجیهای تجمع کرده و فریاد زدند « «همونی که چلاقه قاتل شاهچراغه».

در سنندج دانش‌آموزان مدرسه نمکی با شعار مرگ بر دیکتاتور و روشن کردن آتش تظاهرات بزرگی برپا کردند.

در متروی تهران مردم شعار می‌دادند «خامنه‌ای چلاقه قاتل شاهچراغه».

 

خانم مریم رجوی خیزش سراسری امروز دانشجویان را تودهنی محکم آنها به خامنه‌ای و پاسدارانش توصیف کرد و گفت حملات وحشیانه شب گذشته به دانشگاهها با گلوله‌های ساچمه‌ای و جنگی و گاز اشک‌آور و ربودن دانشجویان به‌ویژه دختران، نشان استیصال رژیم در برابر قیام است. وی افزود معامله با این رژیم سوخت رسانی به جنایتکاران علیه بشریت است. ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای آزادی هزاران زندانی قیام به‌ویژه دانشجویان و دختران زندانی باید دست به اقدام فوری بزنند. محکومیت‌های لفظی کافی نیست، تحریم‌های همه‌جانبه اقتصادی و دیپلماتیک و اخراج سفرا و مأموران و مزدوران این رژیم یک قدم ضروری است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ آبان ۱۴۰۱ (۳۰ اکتبر۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e73869ec-3b31-4c14-88cc-f2397c512eac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات