728 x 90

بالا‌گرفتن بحران رأس نظام ولایت در آستانهٔ تغییر دولت آمریکا و انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم

بالا‌گرفتن بحران رأس نظام ولایت
بالا‌گرفتن بحران رأس نظام ولایت

بالا‌گرفتن بحران رأس نظام ولایت

در آستانهٔ تغییر دولت آمریکا و انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم

 

رگبار حملات باند خامنه‌ای در مجلس ارتجاع به رئیس‌جمهور ولایت فقیه

پس از پرتاب آخرین تیر ترکش روحانی درباره رفراندم و تغییر قانون اساسی

 

ابراز تأسف از سخنان غیرحقوقی رئیس‌جمهور

این رویه ایشان است که برای فرار از پاسخگویی حاشیه‌سازی می‌کند

 

روحانی نه حقوقدان است و نه حقوق خوانده

بعید است کوچکترین اطلاعی از قانون اساسی داشته باشد

در هشت سال ریاست‌جمهوری وی خسارت وارده به کشور

صدها برابر هشت سال جنگ تحمیلی صدام است

 

بسیاری از مردم استیضاح رئیس دولت را از ما مطالبه کردند

 

پاسدار محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام

طرح رفراندوم با چاشنی بازنگری در قانون اساسی

آدرس انحرافی است

جلسه روز سه‌شنبه ۲ دی مجلس ارتجاع شاهد بالا‌گرفتن بحران رأس نظام ولایت در آستانهٔ تغییر دولت آمریکا و انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم بود و مهره‌های باند خامنه‌ای و اعضای مجلس رژیم آخوند روحانی را به‌خاطر طرح موضوع رفراندوم و تغییر قانون اساسی رژیم شلاق‌کش کردند.

 

ابراهیم رضائی: «ابتدا باید ابراز تأسف کنم از سخنان غیرحقوقی دیروز رئیس‌جمهور که متأسفانه این رویه ایشان است که برای فرار از پاسخگویی همیشه حاشیه‌سازی می‌کند توصیه می‌کنم که ایشان یک بار قانون اساسی به‌ویژه اصل ۱۳۷ قانون اساسی را مطالعه بکنند». (خبرگزاری مجلس رژیم۲دی)

 

آخوند شجاعی: «ایشان از طرفی مراقب هستند که در تله تنش اسراییل نیفتند از این طرف در امور داخلی کشور به‌رغم دعوت رهبری به وحدت و به‌رغم این‌که خودشان هم تأکید می‌کنند روی عنصر وحدت اما در مقام عمل تنه تنش می‌گذارند و برای تنفس مصنوعی دادن به جریان غرب‌گرا تا انتخابات ۱۴۰۰ ما باید منتظر این قبیل از حاشیه‌سازی‌ها باشیم و در دام این حاشیه‌سازی‌ها نیافتیم لذا ما هیچ پاسخی به آقای رئیس‌جمهور در موضوع حق نظارت مجلس نمی‌دهیم ما خواهش می‌کنیم ایشان پاسخگو باشند در موضوع اقتصاد و سیاست خارجی کشور». (خبرگزاری مجلس رژیم۲دی)

 

رسولی‌نژاد: «روز گذشته برای چندمین بار شاهد سخن پراکنی رئیس‌جمهور بودیم برخلاف برخی از همکاران این جانب اعتقاد دارم که وی نه حقوقدان است و نه حقوق خوانده بعید است کوچکترین اطلاعی از قانون اساسی داشته باشد بهتر است و در پایان دوره ریاست‌جمهوری وی که اعتقاد دارم خسارت وارده به کشور در این هشت سال صدها برابر هشت سال جنگ تحمیلی صدام است و چه بسا بخش‌هایی از آن قابل جبران نباشد اوقات فراغت وی زیاد می‌شود و یک دوره کلاس قانون اساسی حدود اختیارات و وظایف سه قوه برای وی گذاشته شود». (خبرگزاری مجلس رژیم۲دی)

 

عسگری: «در طول ماه‌های گذشته بسیاری از مردم استیضاح رئیس دولت را از ما مطالبه کردند آنچه راهگشاست استیضاح یک فرد نیست، بلکه استیضاح مردمی افکار حاکم بر این دولت غربگراست از جمله ویژگی‌های الگوی مدیریتی غربگرایان که باید از دستگاه حکمرانی زدوده شود سستی در مدیریت، خودکامگی در سیاست، وادادگی در دیپلماسی، خودتحقیری و بی‌خیالی در فرهنگ، رهاسازی دلالی و سوداگری در اقتصاد است تجربه مکتب حاج قاسم امثال شهید فخری‌زاده و علیمحمدی و تهرانی مقدم را با ژنرال‌های تکنوکرات و غربگرای دولت به قیاس بگذاریم. صدا و سیما باید پیش از نزدیک شدن به ایام هیجانی انتخابات ۱۴۰۰ بستر مناظره و گفتگوی جریانهای فکری را فراهم کند». (خبرگزاری مجلس رژیم۲دیماه)

 

حسین‌پور: «حضور مجلس انقلابی امید واقعی را در دل مردم صبور ایران زنده کرده نوید بازگشت تفکر جهادی و انقلابی در این عرصه است، که انشاالله به‌زودی با تشکیل دولت جوان و انقلابی مسیر پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی هموارتر خواهد شد». (خبرگزاری مجلس رژیم۲دیماه)

 

جوکار: «سخنانی که رئیس‌جمهور محترم داشتند در بخش این‌که مجلس نمی‌تواند نظارت داشته باشد قانون اساسی را مطالعه بکنند قانون اساسی می‌گوید قانونگذار بایستی نظارت بر اجرای قانون هم داشته باشد این نکته اول. نکته دوم بحث رفراندوم من نمی‌دانم آقای رئیس‌جمهور هر سال یک بار بایستی بحث رفراندوم را مطرح کند. اجازه بدهید آقای دکتر ما اصلاً بیائیم رفراندوم برگزار کنیم که واقعاً چند درصد مردم آقای رئیس‌جمهور را می‌خواهند این‌که هست». (خبرگزاری مجلس رژیم۲ دیماه)

 

آخوند سلیمی: «آقایانی که می‌فرمایند ما بر خودمان نظارت داریم بر خودشان هم ندارند همین ۲۰۳۰ از دستشان در رفته الآن آقای وزیر می‌فرمودند اه ما نفهمیدیم در دولت که مطرح نشد آقایانی که می‌فرمایید مجلس حق نظارت ندارد همین تحقیق و تفحص نشانگر همین است که مجلس حق نظارت دارد». (خبرگزاری مجلس رژیم۲ دیماه)

 

شریعتی: «مجلس شورای اسلامی به چیزی جز قانون اصرار ندارد. نیازی به مجادله سیاسی نیست. مگر آن‌که آقای رئیس‌جمهور بفرمایند قانون را قبول ندارند که حضرت امام رحمة الله علیه قبلاً پاسخ این ادعا را صراحتاً بیان فرمودند. البته احتمال جدی می‌رود حاشیه‌سازیها برای انحراف افکار عمومی از ناکارآمدی‌ها و اقدامات بعدی آینده باشد که مجلس بازی نخواهد خورد». (خبرگزاری مجلس رژیم۲ دی)

یادآوری: حرفهای مورد اشاره شریعتی عضو مجلس ارتجاع در مورد حرفهای خمینی ملعون است، که گفت بود: «نمی‌شود از شما پذیرفت که قانون را قبول ندارید غلط می‌کنید قانون را قبول ندارید».

 

پاسدار محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت رژیم نیر با حمله به روحانی از بابت رفراندم و تغییر قانون اساسی گفت: «طرح رفراندوم با چاشنی بازنگری در قانون اساسی آدرس انحرافی است». (تابناک یکم دی)

 

روزنامه سپاه پاسداران زیر عنوان تحریف حقوقی اصول قانون اساسی نوشت: «... . روحانی در حالی تأکید می‌کند که «در قانون اساسی نظارت بر کار دولت نداریم» و «مجلس فاقد مقام نظارت بر کار وزرا است» که چنین برداشتی برخلاف اصول قانون اساسی است». (جوان یکم دیماه)

 

رسانه‌های حکومتی نیز ادعاهای آخوند روحانی در مورد رفراندوم و تغییر در قانون اساسی رژیم را به تمسخر گرفته و زیر سؤال بردند.روزنامه حکومتی جهان صنعت از باند روحانی نوشت: «برگزاری رفراندوم با وجود مجلس یازدهم غیرممکن است». (جهان صنعت یکم دیماه)

 

روزنامه حکومتی ستاره صبح نیز خطاب به روحانی نوشت: «گفتاردرمانی بس است؛ عمل کنید». (ستاره صبح یکم دیماه)

 

روزنامه حکومتی وطن امروز نیز با عنوان «حرف‌های تکراری در ماه‌های پایانی» نوشت: «روحانی نیز همانند اکثر رؤسای‌جمهور که در ماه‌های آخر دولتهای‌شان، نزاع با سایر قوا و نادیده گرفتن بایسته‌های قانونی را به‌عنوان استراتژی خود انتخاب می‌کردند، مهم‌ترین استراتژی خود را بر حاشیه‌سازی و جنگ کلامی با مجلس جدید استوار کرده است». (وطن امروز یکم دیماه)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c1eb034-4cd7-4dba-b9a9-8f61ef030fde"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات