728 x 90

بازی با برگ کرونا علیه تحریم انتخابات

رای من سرنگونی
رای من سرنگونی

جو سنگین تحریم نمایش انتخابات پایان خرداد، بر تمامیت نظام آخوندی مستولی شده و سایه افکنده است. دستگاه تبلیغاتی نظام، تمام تلاشش را می‌کند تا صحنه‌گردانی معرکه‌یی را مدیریت کند که یکی از شاخصهای آن فقدان و قحطی کاندید است. آنچه در این صحنه بسیار چشمگیر است، خودداری عناصر رژیم از پا به میدان گذاشتن و خود را رسوای عام و خاص کردن است. همان‌طور که این نمایش یکی از مهم‌ترین نمایشات ۴۲سال عمر نظام آخوندی است، افتضاح قحطی کاندید هم بی‌نظیرترین در این چهار دهه می‌باشد.

 

یادآوری می‌شود که هاشم خواستار در آخرین نامهٔ سرگشاده‌یی که از زندان وکیل‌آباد مشهد به خامنه‌ای نوشته بود، بر هراس بازجویان و زندانبانان از سرنوشت آینده‌شان تأکید کرد. گویی همین وضعیت اکنون برای عناصر حکومتی در امر کاندید شدن پیش آمده است.

 

اکنون برای کارگزاران نظام آخوندی و دولت تابعهٔ ولایت فقیه، سخت‌ترین کار پیش رو، برگزاری انتخاباتی آتی است. کمتر از یک ماه به ثبت‌نام کاندیداها مانده، ولی هنوز حتی یک اسم مشخص و تعیین‌تکلیف شده اعلام نشده است.

 

چنین وضعیتی با شاخصهایی که اشاره شد، گریبان نظام را سخت می‌فشارد. از این رو حاکمیت برای زمینه‌سازی علت شکست پیشاپیش در این انتخابات، به تاکتیک «آی دزد، آی دزد» در جنگ و دعواهای درونی روی آورده است. جوهر این تاکتیک، تحت‌الشعاع قرار دادن تحریم ملی و قاطع نمایش حکومتی است. در همین رابطه روزنامه حکومتی شرق در یکی از یادداشت‌های شمارهٔ ۲۸فروردین۱۴۰۰ با عنوان «تحلیل‌های اصول‌گرایان از دلایل مشارکت پایین در انتخابات۱۴۰۰»، به نمونه‌هایی از زمینه‌سازی برای تحت‌الشعاع قرار دادن تحریم اعتراف نموده است. این روزنامه میدان جدید جنگ باندی درون نظام را به حواشی انتخابات اختصاص داده و می‌نویسد:

«اصولگرایان از هم‌اکنون پیش‌بینی کرده‌اند که مشارکت در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به‌علت پاندمی کرونا و نارضایتی مردم از دولت فعلی، پایین است».

 

این روزنامه با نقل فکر و خط کار باند غالب برای زمینه‌چینی و دست‌وپا کردن علت نیامدن مردم به پای صندوق رأی، نمونهٔ جالبی را از تقلاهای باندی نوشته است که هیچ باری جز مستولی بودن جو سنگین تحریم نمایش انتخابات بر ارکان نظام ندارد:

«حمید‌رضا ترقی نایب‌رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی: مشارکت مردم در انتخابات با دو مانع بزرگ روبه‌روست که مشکل اول و اساسی نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی است. عامل دوم بحث کروناست».

 

سیاست ضدبشری کارگزاران نظام آخوندی برای استفاده از کرونا به‌عنوان دامی پیش پای مردم ایران، علاوه بر استراتژی حفظ نظام، اکنون به‌عنوان یک تاکتیک در مواجهه با انتخابات پیش رو استفاده می‌شود. در یادداشت‌های قبلی اشاره کردیم که موج چهارم کرونا به‌طور مشکوکی در حال تکثیر و گسترش است و کارگزاران نظام هیچ راه‌حل و کنترلی را اتخاذ نکرده و نمی‌کنند. یکی از شاهدان واقعی بودن این برآورد از به‌کار گرفتن کرونا به‌مثابه یک تاکتیک حکومتی و ربط دادن آن به انتخابات، اعتراف روزنامهٔ باند مغلوب نظام مبنی ترویج کرونا با هدف ایجاد علت سوت و کور بودن بازار نمایش پیش رو می‌باشد. دقت کنید:

«سیاست دولت در ایام نوروز به‌گونه‌یی بود که توجهی به‌نظر کارشناسان بهداشت و درمان نکرد و دستور آزادی رفت و آمد و سفر را صادر کرد که به‌نظر یک عمدی در آن بود که کل کشور را قرمز بکنند و این قرمز بودن شهرها را تا انتخابات پیش ببرند. وقتی مردم این دو نگرانی را در کنار هم دارا هستند، نمی‌شود که انتظار داشت مشارکت بالایی صورت بگیرد».

 

هر روز که می‌گذرد و به نمایش انتخابات نزدیک می‌شویم، هر اعتراف ناگزیری که رسانه‌های حکومتی از جو سنگین تحریم گزارش و بروز می‌دهند و هر تاکتیکی که کارگزاران نظام اتخاذ می‌کنند تا تحریم را تحت‌الشعاع قرار دهند، همه و همه گواهی بالا‌گرفتن یک نبرد سرنوشت‌ساز بین مردم ایران و تمامیت حاکمیت ولایت فقیه است. نبردی که تنها وجهی از آن در عرصهٔ نمایش پایان خرداد، بین مردم و این رژیم شتاب گرفته و رقم خواهد خورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5bbdf2c8-2d5a-4e08-93ac-aaf31b9ec071"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات