728 x 90

بازگشت اسکادران دوم دریایی آمریکا به شمال اقیانوس اطلس

بازگشت اسکادران دوم دریایی آمریکا به شمال اقیانوس اطلس
بازگشت اسکادران دوم دریایی آمریکا به شمال اقیانوس اطلس

دریادار جان ریچاردسون فرمانده  عملیات دریایی آمریکا  گفت اسکادران دوم دریایی این کشور بعد از نزدیک به هفت سال که در شمال اقیانوس اطلس حضور نداشت مجدداً برای جلوگیری از  تهدیدهای روسیه به این نقطه باز خواهد گشت. او گفت در شرایطی که فضای امنیتی پیچیده‌تر شده و چالش‌ها  و رقابت‌های نفوذ بیشتر شده، استراتژی دفاع ملی  آمریکا  ایجاب می‌کند که به این منطقه از جهان بازگردیم.

  او افزود اسکادران دوم دریایی آمریکا عملیات ویژه خود را با بکارگیری کشتیها و هواپیماها و نیروهایی که در شرق و شمال اقیانوس اطلس دارد به پیش خواهد برد.

یک مقام مسؤل در نیروی دریایی آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت هنوز مشخص نشده که چه کسی فرماندهی اسکادران دوم را به‌عهده خواهد گرفت و هزینه  و تاریخ شروع بکار آن نیز هنوز مشخص نیست.

 در سال  2011 این اسکادران به‌خاطر بودجه و  دلایل مربوط به سازمان کار نیروی دریایی آمریکا از شمال اقیانوس اطلس بیرون آورده شد.  از آن تاریخ به بعد روسیه نیروهای نظامی‌اش را به‌صورت بیشتری به نمایش گذاشت و در کشورهایی مانند اوکراین و سوریه قدرت‌نمایی کرد، امری که باعث ایجاد تنش میان مسکو و واشینگتن گردید.

 ارتش آمریکا در سال میلادی جدید اعلام کرد که در استراتژی جدید دفاعی‌اش مقابله با روسیه و چین در اولویت قرار گرفته و این  جدیدترین تغییر در اولویت های  ایالات متحده بعد از ۱۵سال تمرکز بر مبارزه با تروریسم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cc347de-73fa-4095-af37-ce855e251bab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات