728 x 90

بازپس‌گیری استان شبوه توسط ارتش یمن و شکست و عقب‌نشینی شبه‌نظامیان حوثی

درگیریهای یمن - عکس از آرشیو
درگیریهای یمن - عکس از آرشیو

نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان موفق شدند با شکست شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران استان شبوه را آزاد کنند و آنها را وادار به عقب‌نشینی کنند.

در همین رابطه عبد ربه منصور هادی رئیس دولت قانونی یمن که توسط نیروهای ائتلاف پشتیبانی می‌شود به‌تازگی اعلام کرد استان شبوه به‌طور کامل از تصرف شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران آزاد شده است.

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" در گزارشی روز پنجشنبه ۲۳دی، نوشت استان شبوه از چند لحاظ بسیار حائز اهمیت است؛ یکی به‌لحاظ وجود منابع، تأسیسات و خطوط انتقال نفت و گاز و دیگری از نظر جغرافیایی که می‌تواند امکان دستیابی شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به آب‌های آزاد در جنوب را فراهم کند.

این روزنامه در گزارش تحلیلی خود، پیروزیهای اخیر نیروهای دولتی علیه شبه‌نظامیان حوثی را چرخشی در تحولات یمن ارزیابی کرده است و مهم‌ترین علت آن را نزدیکی مجدد عربستان و امارات عنوان می‌کند که با حمله‌های هوایی خود راه پیش‌روی این نیروها را هموار می‌کنند.

شبه‌نظامیان حوثی با اذعان به شکست و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده در استان شبوه تلاش کردند آن را بی‌اهمیت جلوه دهند.(دویچه وله ۲۴دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b19cbb35-bb33-4576-82cb-99f39aae42c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات