728 x 90

باز هم اخاذی، این‌بار با ۱۸میلیون ماسک احتکاری

کمکهای خارجی برای مقابله با کرونا
کمکهای خارجی برای مقابله با کرونا

با انتشار اظهارات روحانی در ۷اردیبهشت توسط شبکهٔ خبر رژیم معلوم شد که شیخ شیاد درصدد است که با یک ترفند سخیف ضدانسانی مردم کرونا‌زده را سرکیسه کند. وی ابتدا با ریاکاری به رعایت ضوابط بهداشتی تأکید کرد:

«معمولاً آن فاصله‌هایی که گفته می‌شود بیش از یک متر یک متر و هشت دهم معمولاً در موقع شلوغی خیلی مراعات نمی‌شود» و سپس با اعلام این‌که «بحث این شد که روی ماسک و دستکش بیاییم» زمینه را آماده کرد تا از مصوبهٔ جدید هیأت دولت در مورد استفاده اجباری از ماسک و دستکش خبر دهد:

«وزارت کشور ما اعلام خواهد کرد روز آن را، از چه روزی البته چند روز قبل اعلام خواهد کرد که از چه روزی» روحانی با تأکید بر این‌که «داشتن ماسک ضروریست برای سوار شدن مترو سوار شدن اتوبوس هم مردم انشاءالله مراعات کنند» به‌طور تلویحی به مردم توجه داد که زدن ماسک را اجباری خواهد کرد.

 

زمینه‌چینی اخادی دولتی

اظهارات بعدی روحانی مقصود اصلی او از این مقدمه ‌چینی‌های مزورانه روشن‌تر کرد:

«هم وزارت صنعت معدن تجارت ما تلاش کند که تولید ماسک را اضافه کند در اختیار مردم بگذارد هم کارگاهها هم نیروهای مسلح همه الآن بحمدالله در این زمینه دارند تلاش می‌کنند شرایط ما هم شرایط بدی نیست شرایط خوبی هست حالا ۱۸میلیون ماسک خارجی هم هست که ما گفتیم بیاید در بازار در دسترس قرار بگیرد حالا آن ماسکهای خارجی ممکن است با قیمتی که خریدند یک مقدار گرانتر باشد ولی حالا عرضه کنند به داخل دارو‌خانه‌ها و فروشگاهها هر کس مایل هست به‌هرحال خریداری بکند ماسکهای داخلی هم هست اینها را هم عرضه کنند هم زمان که اینها را هم بتوانند خریداری بکنند و ما بتوانیم از این مسأله عبور کنیم».

رئیس‌جمهور ارتجاع در این اظهارات اولاً با تأکید بر این‌که ۱۸میلیون ماسک‌ خارجی مورد نظر وی «ممکن است یک مقدار گران‌تر باشد» به مردمی که آنها را به‌اجبار به استفاده از ماسک‌های دولتی واداشته، توجه داد که نسبت به گرانی ماسک‌ها اعتراضی نکنند.

ثانیا با دجالگری، کمکهای دریافتی یا خرید ماسک از خارجه را به‌حساب دوراندیشی‌های رژیم نوشت و‌ بر سر مردم منت گذاشت که می‌توانند ماسک‌های به‌اصطلاح دولتی را نه در بازار آزاد بلکه در ایستگاه‌های مترو و یا دارو خانه‌ها بخرند.

به این ترتیب معلوم می‌شود که مقدمه چینی‌های مزورانه آخوند شیاد نه برای کمک به سلامت مردم، بلکه به این خاطر است که برای غارت محرومان که دیگر در اثر غارتگریهای آخوندها آهی در بساط ندارند، کیسه دوخته است.

 

نیاز به ماسک آری یا خیر؟

اظهارات حریرچی معاون وزیر بهداشت که فوت و فن شیادی را از رئیس‌اش خوب آموخته شکی باقی نمی‌گذارد که این یک توطئه جدید برای سرکیسه کردن مردم است؛ که بدون اغراق از مصادیق اخاذی دولتی به‌شمار می‌رود.

وی که فراموش کرده بود سابق بر این استفاده از ماسک را غیرضروری خوانده و گفته بود «ببینید ما در مورد ماسک که خیلی واضح گفتیم که مردم عادی هیچ احتیاجی به ماسک ندارند».(تلویزیون رژیم آخوندی. ۵اسفند۹۸) اکنون در جلسهٔ مشترک با روحانی با وقاحت اعلام کرد:

«با توجه به این‌که حمل‌ و نقل عمومی ما یک موضوع ناگزیر و حتمی‌ است یعنی وقتی بازگشایی می‌کنیم باید از وسایل حمل‌ و نقل عمومی هم برای شغل و برای بیمارستان و غیره استفاده بشه، مصوبه امروز اینه که مردم ملزم باشن ماسک بزنن و در ورودی متروها در ایستگاهها حتی‌المقدور با قیمت مناسب و مقداری سوبسید ماسک مناسب در اختیار مردم قرار بگیره».(پدال نیوز. ۸اردیبهشت ۹۹)

 

احتکار دولتی و بازی با جان مردم

نظر به این‌که ماسک‌ها و کمکهای دریافتی از کشورهای مختلف توسط سپاه در بازار سیاه توزیع شده و به دارو خانه‌ها نرسید؛‌ و با توجه به گزارش تلویزیون رژیم مبنی بر این‌که «با توجه به بخشنامه‌ها و نامه‌های ارسالی که از انجمن یا وزارتخانه‌ بوده هیچ‌گونه جنسی مستقیم به دارو خانه ارسال نشده» می‌توان نتیجه گرفت که رژیم با احتکار کمکهای دریافتی عمداً از توزیع آن‌ در میان مبتلایان خودداری کرده است تا در روز مبادا آن‌را به چند برابر قیمت به مردم بفروشد.

روحانی که پیش‌تر کیسه دوخته بود تا از وام ناچیز یک میلیونی به مردمی که به نان شب محتاجند هم ۱۲درصد بهره‌ بستاند، اکنون یک‌بار دیگر ثابت کرد که تا کجا بی‌اعتنا به قربانی شدن هزاران انسان بی‌گناه، تلاش می‌کند به هر بهایی هم که شده ماسک‌های دولتی را به چند برابر قیمت خریداری کنند.

این عمل مجرمانهٔ رژیم از قضا بر خشم و نفرت مردم می‌افزاید و عزم آنان را بیشتر از همیشه در برچیدن این نظام فاسد جزم می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8aa5c21-bfc0-4420-9d31-939d0c15c47e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات