728 x 90

بازداشت یکی از سرکردگان حوثی در حین بازگشت از ایران ضربه‌ای مهلک به شبه‌نظامیان حوثی

حسن العماد و حسین سلامی سرکرده سپاه پاسداران
حسن العماد و حسین سلامی سرکرده سپاه پاسداران

منابع امنیتی دولت قانونی یمن، روز ۱۲شهریور اعلام کردند، نیروهای امنیت مرزی این کشور هفته گذشته « حسن علی یحیی العماد» یکی از رهبران حوثی و برجسته‌ترین مبلغ فرقه‌گرایی رژیم ایران در یمن را دستگیر کردند.


منابع امنیتی دولت قانونی یمن، این دستگیری را که در حین بازگشت وی از ایران در گذرگاه زمینی استان مهره یمن صورت گرفت یک پیروزی بزرگ اطلاعاتی اعلام کرد چرا که این دستگیری پرده از اسرار برنامه‌های رژیم ایران در منطقه برمی‌دارد.


العربیه روز یکشنبه ۲۱شهریور به‌نقل از مؤسسه بین‌المللی مطالعات ایران در ریاض به زندگی حسن علی العماد و رابطه او با رژیم ایران پرداخته است که ابعاد تأثیرات فرهنگی و مذهبی او بر شبه‌نظامیان حوثی و اهمیت بازداشت او را فاش می‌کند.
حسن العماد که به همراه چهار برادرش احمد، عصام، محمد و علی برای زندگی با پدرشان یحیی العماد به شهر قم که پدرشان در دهه نود میلادی به آنجا نقل مکان کرده بود، رفته بود ، پس از پایان دوره متوسطه، توسط سپاه پاسداران رژیم ایران آموزش دید و یکی از مهمترین مهره‌های ارتباط رژیم ایران با شبه‌نظامیان حوثی شد
حسن العماد رهبری شبکه قاچاق اسلحه از رژیم ایران به یمن را برعهده دارد و در بازجویی‌هایی که از قاچاقچیان رژیم ایران در کشتی‌های جیهان ۱ و ۲ صورت گرفت، نام العماد به‌عنوان هماهنگ‌کننده عملیات بین رژیم ایران و صنعا ذکر شده است.
بر اساس گزارش این مؤسسه، بسیاری از ناظران تشدید حملات حوثی در داخل یمن و علیه عربستان را با دستگیری العماد مرتبط می‌دانند.
این مؤسسه دستگیری العماد را یک پیروزی اطلاعاتی و امنیتی و ضربه‌ای مهلک به شبه‌نظامیان حوثی و رژیم ایران دانسته که اطلاعات بسیار مهمی را دارا است، و می‌تواند پرده از اسرار برنامه‌های رژیم ایران در منطقه و مخصوصاً در رابطه با حوثی‌ها بردارد چرا که او نماینده خامنه‌ای در امور یمن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7edebb60-0650-46c8-9359-1d57f00ef071"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات