728 x 90

بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراین "مداخله غیرقانونی در پرواز" را تأیید می‌کند

سقوط هواپیمای اوکراینی
سقوط هواپیمای اوکراینی

یوهنیی ینین، معاون وزیر خارجه اوکراین جمعه سوم مرداد در یک پیام توئیتری نوشت: متن پیاده شده محتوای جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که روز ۸ژانویه توسط موشک سپاه پاسداران ایران سرنگون شد "دخالت غیرقانونی در پرواز هواپیما را تأیید کرده است".

بنا به‌گفته یوهنیی ینین، جعبه سیاه این هواپیما «با موفقیت رمزگشایی» شده و «دخالت غیرقانونی» در این پرواز تأیید شده است.
پیام مقام اوکراینی یک روز پس از آن منتشر شده که تیم بین‌المللی بررسی دستگاههای ضبط پرواز هواپیما خوانش آن را در فرانسه تکمیل کرد و نتیجه را به رژیم ایران تحویل داد.
این مقام وزارت‌خارجه اوکراین، بدون اشاره به جزئیات، اضافه کرده که کشورهای دخیل در این پرونده، منتظر دور اول مذاکره با ایران در هفته آینده هستند.

پس از سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی با ۱۷۶ خدمه و مسافر توسط سپاه پاسداران، رژیم آخوندی نخست این سانحه را ناشی از نقص فنی قلمداد کردند اما پس از چند روز پذیرفتند که اصابت دو موشک ضدهوایی سپاه پاسداران باعث سرنگونی آن شده است.
سرنشینان هواپیما از کشورهای ایران، کانادا، افغانستان، بریتانیا، سوئد و اوکراین بودند.

اخیراً یک مقام رژیم آخوندی این حادثه را ناشی از سهل‌انگاری و اشتباه پرسنل مسئول آتشبار ضدهوایی عنوان کرد اما دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفت که "برای این‌که تقصیر را متوجه اشتباه انسانی کنیم هنوز زود است و سؤالات متعددی بی‌جواب مانده است".

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز۷۵۲ روز پنجشنبه ۲مرداد با اشاره به بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه، خواستار انجام تحقیقات بی‌طرفانه و جامع درباره «جنایت سرنگونی این هواپیما» شده است.
در بیانیه‌یی این انجمن اشاره شده که خانواده قربانیان این هواپیما خواستار حضور یک نماینده از طرف خویش در جریان بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه شده‌اند، ولی با این درخواست موافقت نشده است.
این انجمن هم‌چنین دادن اختیار تام به ایران درباره نتایج بازخوانی جعبه سیاه را ناعادلانه توصیف کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc9475f8-ad39-43f7-94e2-a51926af3b0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات