728 x 90

بازار ارز تهران: خبری از دلار ۴۲۰۰تومانی نیست

صف طولانی ارز
صف طولانی ارز

دنبال اعلام تک نرخی شدن ارز به قیمت هر دلار 4200  تومان از سوی اسحاق جهانگیری معاون آخوند روحانی،  خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران اعلام کرد:  اقدام دولت مبنی بر تک نرخی کردن نرخ دلار خشم بیشتر مردم را برانگیخت که نتوانستند حتی یک دلار بر اساس قیمت اعلام شده از سوی دولت در بازار ارز خریداری کنند. یکی از صاحبان صرافیهای تهران به خبرگزاری فرانسه گفته است که مردم نسبت به اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور ناامید هستند و می‌خواهند با کسب دلار داراییهایشان را حفظ کنند. برخی دیگر، در پی این هستند که با خرید و فروش دلار اندکی بر درآمد خود در وضعیت بد اقتصادی حاضر بیافزایند.

رادیو بین‌المللی فرانسه درباره تک نرخی کردن ارز گزارش داد:‌ اگر چه دولت با صدور فرمانی دلار را تک نرخی اعلام کرده است، اما، تدبیری مشابه در قبال دیگر ارزهای معتبر در نظر نگرفته است. به این خاطر، قیمت یورو و پوند امروز سه‌شنبه بیست و یک فروردین در صرافیهای منتخب کشور هم‌چنان به ترتیب بالای ٧٠٠٠و ٨۰۰۰تومان اعلام شد. با این حال، در اقدامی بی‌سابقه، بانک مرکزی رژیم  با صدور بیانیه‌یی ارز قابل نگهداری توسط هر شخص را ۱٠هزار یورو اعلام کرد.

ایرنا، خبرگزاری رسمی  رژیم با اشاره به صعود بی‌وقفۀ بهای دلار و نایاب شدن آن در بازار ارز روز سه‌شنبه بیست و یکم فروردین ماه نوشت: از پی آمدهای فوری رشد یکباره نرخ دلار گسترش نگرانی شهروندان به‌ویژه مزدبگیران و بازنشستگان از کاسته شدن ارزش داراییهایشان است و همین برخی از آنان را روانۀ صفهای بی‌انتهای خرید ارز در مقابل صرافیهای کشور کرده است. فوریترین نتیجۀ افزایش دلار کاهش قدرت خرید مستمری بگیران و مزدبگیران ایران است. دیگر پی آمد این امر توقف و رکود فعالیت اقتصادی است.

به گفتۀ ناظران وضعیت آشوب زدۀ بازار ارز نتیجۀ سوداگری و نگرانی از تبعات خروج احتمالی آمریکا از برجام در دوازدهم ماه مه 22اردیبهشت است که می‌تواند به فروپاشی ناگهانی نظام اقتصادی و مالی رژیم  ایران بیانجامد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d293cdb-d70d-4d07-b0fe-657bde61b021"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات