728 x 90

سر باز کردن بحران ِ جانشینی خامنه‌ای و سراسیمگی سران رژیم ایران

آخوند آملی لاریجانی - آخوند محمد یزدی
آخوند آملی لاریجانی - آخوند محمد یزدی

در پی سر باز کردن بحران ِ جانشینی ولی‌فقیه ارتجاع در حملات متقابل آخوند یزدی و آخوند لاریجانی و به‌خصوص مضامین نامه‌ٔ لاریجانی ـ که صحبت از پروژه دامنه‌داری برای تخریب خودش و امثال خودش توسط یزدی و رادیو تلویزیون و برخی نهادهای حاکمیت به میان آورد ـ سرکردگان وحشت‌زده‌ٔ نظام را برای مهار بحران، سراسیمه کرده است.

 

روزنامه حکومتی جام جم در مطلبی در رابطه با جنگ و جدال سران رژیم با عنوان « ۷دلیل که نشان می‌دهد مجادله ... یزدی و آملی خطای راهبردی بود» نوشت: دلیل اول:  دعوای دو سر باخت و دلیل  دوم را نوشت: مجادله بدون برنده.

 

شیخ احمد جنتی، رئیس خبرگان و شورای نگهبان ارتجاع، با هراس از بالا گرفتن جنگ گرگها اعلام کرد: اتفاقات روز‌های اخیر نشان داد ذره‌یی غفلت از (حفظ یکپارچگی) تا چه حد می‌تواند دل‌های فرزندان (نظام) را رنجیده خاطر گرداند

جنتی تلاش کرد دعوا را در محدوده جنگ و جدال یزدی و لاریجانی در شورای نگهبان قلمداد کند و از این رو اضافه کرد: اهتمام همه اعضا بر این بوده که مسائلِ درون شورا به بیرون منتقل نشده و دیگران را نگران ننماید... اعضای شورای نگهبان نیز از خطا مصون نبوده و احتمال اشتباه آنان نیز می‌رود. در گفتگویی که با دو طرف داشتیم هر دو بر ضرورت حفظ ارکان نظام و نیز پرهیز از اختلافات و بهانه ندادن به دست دشمنان نظام تأکید داشتند و انشاءالله به‌زودی هر دو طرف را در کنار یکدیگر خواهیم دید.

آخوند جنتی با دستاویز قرار دادن ِ قدرتنمایی‌های کاذب و مسخره خامنه‌ای برای آب ریختن بر آتش ِ بحران ِ مرگبار در ولایت ارتجاع، افزود: بی‌تردید، امروز دشمن بیش از گذشته، از (نظام) عصبانی و خشمگین است و تاب سقوط پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی را ندارد... دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند. شما جوانان نیز با تکیه بر رهنمود‌های خامنه‌ای، در راه اعتلای نظام تلاش کنید و خود را دل مشغول وقایع گذرا نکنید.

 

روزنامه‌های باند خامنه‌ای تلاش کرده اند با انعکاس نامه جنتی در مورد دعوای یزدی و آملی لاریجانی، موضوع را دعوای داخلی شورای نگهبان جلوه دهند. اما روزنامه های باند رقیب با طرح نکات جدیدی از این دعوا گوشه‌های جدیدی از عمق بحران درونی رژیم را نشان داده‌اند: 
روزنامه حکومتی همدلی نوشت:  برخی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی خطاب به دو روحانی حوزه قم درخواست کرده‌اند که اختلافات را به صورت شخصی مطرح کنند. 
چنین اختلافاتی در حوزه فکری و یا فقهی نیست، بلکه مسائل و موضوعاتی است که با هستی و هویت امروز و فردای تمام مردم ایران و نسل‌های بعد ارتباط دارد. اینکه در قوه قضائیه چه می‌گذرد، روند جلسات شورای نگهبان به چه نحو است و مجلس خبرگان رهبری ـ به‌عنوان مهم‌ترین محل هم‌اندیشی سیاسی کشور ـ چگونه اداره و راهبری می‌شود، موضوعاتی نیستند که بتوان از انظار مردم پنهانشان کرد. به هر حال «ولی نعمتان» باید ناظر بر عملکرد «خادمان» خود باشند. آنچه «دامن‌گیر اسلام، روحانیت، انقلاب و نظام خواهد شد» پنهان‌کاری‌های مصلحت‌اندیشانه و نقاب‌فکنانه است که روزی دمل چرکین‌اش سر باز خواهد کرد و آن روز، دیگر دیر شده است... دستگاه قضا برای آنکه مبارزه خود با فساد را به نحو احسن انجام دهد، بین انتخابیون و انتصابیون تبعیض قائل نشود.

روزنامه حکومتی ستاره صبح نوشت: حضور ابراهیم رئیسی به جای آملی لاریجانی در قوه قضائیه، نه تنها یک جابه‌جایی مدیریتی در دستگاه قضا، بلکه یک جابه‌جایی مدیریتی در جناح اصولگرایی نیز بود. اتفاقی که به نظر می رسد منجر به برخی تسویه حساب های سیاسی درون جریان اصولگرایی هم شده و از همین روست که یزدی اینگونه زبان به نقد آملی لاریجانی باز کرده است. 

 

علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی ـ که اظهاراتش توسط خبرگزاری رسمی رژیم مخابره شده است، درباره‌ٔ جنگ و جدال آخوند یزدی و آخوند لاریجانی با اشاره به شرایط ِ بحرانی ِ نظام آخوندی گفت: در شرایط کنونی که همه باید در کنار هم از بحرانها و سختیها عبور کنیم، هر گونه مطلب و مجادله‌ای که این روند را خدشه‌دار کند به صلاح نیست.

وی درباره آنچه راجع به آخوند روحانی نیز مطرح شده، افزود: این مجادلات نه مسأله‌یی را حل می‌کند و نه به نفع جامعه است و نه دردی از درد مردم را در شرایط فعلی، درمان می‌کند، بنابراین موضوعی که در ارتباط با (روحانی) بیان شده می‌تواند به‌عنوان یک منتقد و نظر شخصی مطرح شود و نه بیش از این. من یقین دارم که نظر هیچ‌کدام از جامعه مدرسین این بیانات نیست.

علی ربیعی با اشاره ضمنی به جنگ جانشینی ولی‌فقیه فرتوت ارتجاع، اضافه کرد: طرح این‌گونه مطالب در عرصه‌ٔ سپهر عمومی به صلاح نیست بحث درباره‌ٔ این‌که چه کسی مرجع است یا نه، باید در حوزه‌های خاص خود مطرح شود، ما به نفع جامعه نمی‌دانیم، دولت هم قصد ندارد به این حوزه‌ها ورود کند و پاسخ خاصی دهد و ما ورود نمی‌کنیم.

 

جمعی از آخوندهای حکومتی طی نامه‌یی به جنتی رئیس خبرگان و شورای نگهبان ارتجاع، در وحشت از بالا گرفتن کشمکش آخوندها در رأس نظام و برملا شدن دزدیهای حکومتی نوشتند:‌ متأسفانه وقایع ناخوشایندی باعث شاد شدن دشمنان قسم خورده‌... شده است. رسانه‌های معاند نیز که از روی غیظ و کینه به‌دنبال سوژه‌ای برای تخریب قدرت روزافزون جمهوری اسلامی بودند، بهانه‌یی یافتند و سرمستانه به این حوادث پرداختند تا مشروعیت و مقبولیت نظام را مخدوش نماید.

آخوندهای حکومتی که نامه‌ٔ آنها در خبرگزاری سپاه پاسداران درج شده است، با حمله ضمنی به آخوند لاریجانی، نوشتند: هیچ‌یک از این مسائل، نباید منجر به وارد شدن خللی در روند رسیدگی به پرونده تخلفات احتمالی برخی از مسئولان سابق گردد.

 

از سوی انتخاب از باند روحانی، آخوند یزدی و باند موسوم به جامعهٔ مدرسین را هدف گرفته و ضمن ربط دادن این دعوا به نمایش انتخابات رژیم، می‌نویسد: جامعهٔ مدرسین این روز‌ها با حاشیه‌های عجیب پیش آمده بین یزدی و لاریجانی به صدر اخبار بازگشته است، آنهم در روز‌هایی که جریان اصول‌گرا در کش و قوس تصمیم‌گیری برای ورود به انتخابات مجلس و حصول وحدت حداکثری است. خبر‌ها و زمزمه‌ها می‌گویند جامعهٔ مدرسین مدتهاست که دچار نوعی چنددستگی شده است و حتی برخی اعضا، راهشان را از این تشکل جدا کرده‌اند.

 

آخوند هاشم‌زاده هریسی، عضو خبرگان ارتجاع نیز در وحشت از پیامدهای اجتماعی برملا شدن دزدیها و فساد آخوندها، گفت:‌ این جدال‌ها مردم را خسته کرده است. با خودی‌ها هم همین طور هستیم، و با مخالفان دعوا داریم. این آبروی آن را می‌برد، آن آبروی این را می‌برد و در کل با این دعواها آبروی نظام را می‌برند.

وی افزود:‌ عده‌یی از مردم نه درآمد مشخصی دارند و نه مسکن دارند. چه کسی باید پاسخگوی این مردم باشد؟ در این شرایط همه ما از مردم طلبکاریم و شعار می‌دهیم. با شعار دادن مردم آرام نمی‌شوند و دیگر کلاه سرشان نمی‌رود.

 

آخوند درایتی نیز گفت: اگر یزدی بنای صحبت داشت باید در زمان ریاست صادق لاریجانی بر قوه‌ٔ قضاییه این مسائل را مطرح می‌کرد. تعبیر جامعه از این ماجرا «دعوای قدرت» است

 

سرکردگان نظام ولایت‌فقیه از این‌که خشم مردم مردم به ستوه آمده از دعوای قدرت و ثروت بین آخوندهای غارتگر، به اعتراضات مردمی علیه اختلاسها و چپاولهای حکومتی منجر شود وحشت دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/869dddfc-e1dd-4de4-a97c-2f36a353f173"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات