728 x 90

باب بلکمن: ضروری است رژیم ایران درک کند که مصونیت از مجازات آن به‌طور خاص در رابطه با حملاتش به‌سازمان مجاهدین به‌پایان رسیده است

باب بلکمن نمایندهٔ پارلمان انگلستان
باب بلکمن نمایندهٔ پارلمان انگلستان

تاون‌هال باب بلکمن نمایندة پارلمان انگلستان

ضروری است رژیم ایران درک کند که مصونیت از مجازات آن

به‌طور خاص در رابطه با حملاتش به‌سازمان مجاهدین به‌پایان رسیده است

باب بلکمن نمایندهٔ پارلمان انگلستان در مقاله‌ای در تاون‌هال نوشت:

انتظار می‌رود دادگاه فدرال بلژیک درخواست تجدید نظر سه عامل (رژیم) ایران را که در سال۲۰۱۸ تلاش کردند در یک تجمع سیاسی در نزدیکی پاریس بمب‌گذاری کنند، بررسی کند و تصمیم خود را ظرف چند هفته اعلام کند. این سه نفر در ماه فوریه مجرم شناخته شدند و به ۱۵ تا ۱۸سال زندان محکوم شدند. مغز متفکر این توطئه، یک دیپلمات ارشد بود که در سفارت (رژیم) ایران در وین کار می‌کرد و به‌طور جداگانه به ۲۰سال زندان محکوم شد و بعداً پس از این‌که دادگاه استدلال او را مبنی بر معافیت از تعقیب به‌دلیل مصونیت دیپلماتیک رد کرد، از درخواست تجدید نظر خودداری کرد.

در تابستان سال۶۷ مقامات (رژیم) ایران ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی را اعدام کردند. آگاهی‌بخشی نسبت به‌این قتل‌ها به‌سرعت در سطح جامعهٔ بین‌المللی صورت گرفت، اما با واکنش اندکی از سوی رهبران غربی مواجه شد که به‌عادی‌سازی روابط با جمهوری اسلامی امیدوار بودند.

من مفتخرم که خود را در میان آنها به‌حساب می‌آورم و به‌دلیل همین حمایت است که در اجلاس ایران آزاد در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ که هدف توطئهٔ بمب‌گذاری (رژیم) ایران قرار گرفت، شرکت کردم.

مجموع شرکت‌کنندگان در آن رویداد حدود ۱۰۰۰۰۰نفر تخمین زده شد که اکثراً متشکل از ایرانیان مقیم خارج بودند اما توسط مقام‌های سیاسی از سراسر جهان حمایت می‌شدند. این گردهمایی توسط مقاومت ایران سازماندهی شد و بنا بر گزارشها، (هدف بمب‌گذاری) مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، بود. اگر خواسته این افراد محقق می‌شد تردیدی وجود ندارد که صدها یا حتی هزاران نفر از شرکت‌کنندگان نیز کشته می‌شدند. دادستانهای بلژیکی در حصول اطمینان از محکومیت اولیهٔ توطئه‌گران به‌صراحت اعلام کردند که دستورات حمله از سوی سران رژیم ایران صادر شده است. تمایل آنها به‌کشتار این میزان در خاک اروپا گواهی بر این است که چه‌قدر از واکنش غرب انتظار کمی داشتند.

ضروری است که رژیم ایران درک کند مصونیت از مجازاتش در چنین موضوعاتی به‌پایان رسیده است. (تاون هال۲۳آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f547afea-7a6e-4125-a7bd-66bf0e142998"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات