728 x 90

این همه اشتیاق برای ساخت واکسن؛ چرا؟

واکسن‌های ساخت رژیم!!
واکسن‌های ساخت رژیم!!

جنجال در زمینه ساختن واکسنهای متعدد در رژیم آخوندی آن‌چنان مضحک است که باعث تمسخر رسانه‌های حکومتی در این روزها شده است.

در این رابطه روزنامه مردم‌سالاری نوشت: «دلیــل این همه اشتیاق برای ســاخت واکسن در داخل کشور چیست که شــرکتهای متعلق به سازمانها و نهادهای مختلف را بر آن داشته تا به هر شکل ممکن واکسن بسازند در حالی‌که در هیچ‌یک از کشورهای پیشرفته دنیا که دست به تولید واکســن زده‌اند چنیــن تعددی در تولیــدات آنها دیده نمیشــود. چرا آلمان، ژاپن، کره‌جنوبی، سوئد، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، ترکیه و کشورهای دیگری که از نظر تولید محصولات دارویی و پزشــکی از ما جلوتر هستند، مدعی تلاش برای ســاخت و تولید موفقیت‌آمیز هفت واکســن برای ویروس کووید۱۹ نیســتند، اما ما با این حال و روز، مدعی هستیم؟» (مردم‌سالاری ۱۰تیر ۱۴۰۰).

 

ادعا در زمینه ساختن چندین نوع واکسن در حالی است که حدود ۵درصد از مردم ایران واکسینه شده اما در عین‌حال پاسدار سلامی سرکرده سپاه پاسداران ضدمردمی مدعی صدور واکسن در آینده به آمریکا شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت دولت روحانی هم ادعا کرد ایران می‌تواند منبع تأمین واکسن برای کشورهای مستضعف جهان باشد، که بلافاصله یکی از اعضای مجلس ارتجاع به نام سعیدی گفت: «آقای وزیر بهداشت که می‌فرمایند ایران می‌تواند منبع تأمین واکسن برای کشورهای مستضعف جهان باشد اندکی مردم مظلوم سیستان و بلوچستان را هم در نظر بگیرد چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» (خبرگزاری مجلس ۹تیر ۱۴۰۰).

ادعاهای پوشالی مبنی بر ساخت انواع واکسن و دست و دلبازی سرکرده سپاه پاسداران و زیر بهداشت برای صدور واکسن به آمریکا و کشورهای مستعضف، در حالی است که در بسیاری از استانهای کشور بحران کرونا مرزهای تراژ‌دی را رد کرده و می‌رود تا به فاجعه انسانی تبدیل شود.

 

 

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در زمینه روند کند واکسیناسیون دجالگرانه از مردم عذرخواهی کرد اما گناه آنرا گردن خارجی‌ها انداخت و گفت: «باید این را هم بپذیریم که تحریم هستیم و با بدقولی خارجیها روبه‌رو شدیم» (خبرگزاری ایرنا ۹تیر ۱۴۰۰).

این حرف او در شرایطی است که مقامات وزرات بهداشت مطلقاً واکسیناسیون مردم را مشروط به ورود واکسن خارجی نکرده بودند، و قول واکسیناسیون عمومی مردم در بهار را دادند

کیهان خامنه‌ای ۴اسفند ۱۳۹۹ از «آمادگی «شرکت دارویی برکت» برای واکسیناسیون عمومی در ماه جاری» خبر داد، سعید نمکی وزیر بهداشت نیز از واکسیناسیون عمومی مردم با واکسن ایرانی در بهار ۱۴۰۰ خبر داد (روزنامه آرمان ۱۶بهمن ۹۹)

این ادعای نمکی در شرایطی است که اکنون ۱۰ تیرماه است اما از واکسیناسیون عمومی مردم خبری نیست.

 

در همین رابطه روزنامه مردم‌سالاری در مطلبی با عنوان «پشت پرده هفت نوع واکسن ایرانی کرونا» نوشت: «ایران تنها کشــوری اســت که از دوره آغاز اپیدمی کرونا تــا امروز، برخلاف وعده‌ها، برنامه مشــخصی برای تولید یا واردات واکســن ندارد! در این مدت بارها از ســاخت و خودکفایی و صادرات واکســن کرونا گفته شد در حالی‌که میزان واکســینه شــدهها در ایران زیر ۵درصد اســت و سالمندان هم در صفهای تزریق واکسن، کرونا می‌گیرند؛ ... در حالی‌که تا امروز گزارش علمی نتایج حتی یکی از واکسن‌هایی که در کشور ساخته شده‌اند منتشر نشده و تأیید بین‌المللی هم نگرفته است. با چراغ ســبز وزارت بهداشــت برای ســاخت واکسن در داخل؛ شــرکتهای زیادی در این ماراتن شرکت کردند... هر چند که هر روز اســمی جدید بــرای تولیدات نصفه و نیمه آنها گذاشته می‌شود. بر همین اســاس هم واکســن کووبرکت، واکسن پاستور، واکســن رازی، واکســن فخرا، واکسن ســیناژن، واکسن اسپوتنیک ایرانی و واکسن نورا معرفی شدند که هیچ‌کدام تا امروز نتایج آزمایشات خود را با افکار عمومی به اشتراک نگذاشــته‌اند و هیچکس جز سازنده‌ها و وزارت بهداشت نمی‌داند این واکسنها چقدر می‌تواند کارآیی داشته باشد» (مردم‌سالاری ۱۰تیر۱۴۰۰).

 

به راستی دلیل این همه اشتیاق برای ساخت واکسن داخلی چیست؟

کیست که نداند که خامنه‌ای و نظامش ضمن ممنوع کردن واردات واکسنهای معتبر خارجی، کیسه گشادی دوخته‌اند تا با ساخت واکسن غیرمعتبر داخلی سودهای بادآورده به جیب خود و نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای از جمله ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون بریزند.

به‌طور رسمی وزارت بهداشت و نهادهای تابعه مسئولیت ساخت دارو و واردات آنرا به عهده دارند، اما اولین نهادی که اعلام کرد در حال تحقیق برای ساخت واکسن است و اکنون نیز مدعی بهره‌برداری از آن شده، ستاد اجرایی خمینی وابسته به بیت خامنه‌ای است که تلاش دارد با واکسیناسیون عمومی با این واکسن سود سرشاری به جیب بزند.

یکی دیگر دلایل دیگر عدم واکسیناسیون احتکار واکسن توسط نهادهای حکومتی است، تا با گران شدن آن نهادها و دلالان وابسته به حاکمیت بتوانند به سودهای سرشار و با آورده برسند.

 

در این رابطه محمدرضا هاشمیان فوق‌تخصص آی‌سی‌یو و مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری نوشت: «مردم به‌سرعت بالاتری واکسینه خواهند شد. چه واکسنهای داخلی، چه واکسنهای بین‌المللی که در اختیار ایران قرار می‌دهند و مافیای واکسن در ایران اجازه آن را نمی‌دهد... مزرعه کرونا در ایران هم‌چنان قربانی می‌گیرد. ما به‌سرعت نیاز به ۱۲۰میلیون واکسن داریم در واقع مشکل اینجاست که واکسن‌ها در کشور دپو شده و در اختیار مردم قرار نمی‌گیرند» (روزنامه جهان صنعت ۱۰تیر ۱۴۰۰).

این وضعیت واکسیناسیون در حاکمیت آخوندی و بازی سردمداران آن با جان مردم در شرایطی است که روزنامه آرمان به‌نقل از یک کارشناس نوشت «اکثر کشورهای همسایه ما مثل ترکیه، پاکستان و عراق میلیون‌ها نفر از جمعیت‌شان را واکسینه کرده‌اند و ما حتی از کشور افغانستان نیز عقب افتاده‌ایم» (آرمان ۱۰تیر۱۴۰۰)

 

این وضعیت بحرانی در حالی است که مقامات بهداشتی رژیم از پیک پنجم کرونا با ویروس دلتا که خطرناک‌تر و مرگ‌بارتر از انواع ویروس‌های قبلی است صحبت می‌کنند و مشخصاً در بعضی از نقاط کشور حتی اطراف تهران خبر می‌دهند.

در همان زمان که خامنه‌ای ورود واکسنهای معتبر را ممنوع اعلام کرد این استدلال سخیف را کرد که کشورهای سازنده این واکسن‌ها قصد دارند واکسن‌ها را روی ملتهای دیگر آزمایش کنند.

در حالی که واکسنهای معتبر و ممنوع اعلام شده توسط خامنه‌ای تاییده و مجوز سازمان بهداشت جهانی و نهادهای نظارتی در آمریکا و اتحادیه اروپا را دریافت کرده و مراحل بالینی را در همان کشورها طی کرده بودند، و نیازی نبود مانند واکسن غیرمعتبر کوبایی که مرحله سوم آن روی مردم ایران آزمایش شد این واکسن‌ها معتبر روی ملت ایران آزمایش شوند.

آری اکنون این مردم ایران هستند که باید مورد آزمایش انواع واکسنهای غیرمعتبر و همزمان نیز درگیر پیک کشنده و مهلک پنجم کرونا باشند.

 

اما روی دیگر سکه این است که بازی با جان مردم، بی‌جواب نمی‌ماند. جوابی که یک چشمه اش را نظام آخوندی در قیام آبان ۹۸ از مردم به جان آمده و جوانان شورشی دریافت کرد و بی‌تردید با انباشت بیش‌از‌پیش نفرت مردم از نظام ولایت، این بار بسا آتشین‌تر از قبل در کف خیابان‌ها رخ خواهد نمود. رأی قاطع نه به انتخابات قلابی رژیم، طلیعه بروز این خشم انفجاری است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3eba4452-14cf-4c96-85ce-5cdf92702848"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات