728 x 90

ایلان برمن به اقدام هکرهای رژیم ایران واکنش نشان داد

هکرهای مورد حمایت رژیم ایران
هکرهای مورد حمایت رژیم ایران

ایلان برمن، معاون ارشد اندیشکده شورای سیاست خارجی آمریکا در واشنگتن و یکی از کارشناسان برجسته مسائل ایران و خاورمیانه روز پنجشنبه ۱۹اردیبهشت‌ماه گفت یک گروه هکر مورد حمایت رژیم ایران به‌تازگی تلاش کرده بود با سوءاستفاده از نام او و در حالی که وانمود می‌کرد شورای سیاست خارجی آمریکا است، به رایانه‌های سازمان بهداشت جهانی رخنه کند.

برمن اضافه کرد: در حقیقت، این به‌هیچ‌وجه یک مورد منحصر‌به‌فرد نیست. بسیاری از کارشناسان آمریکایی در سال‌های اخیر به‌نحوی از انحاء هدف فعالیت‌های سایبری شریرانه جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند. من فقط تازه‌ترین [قربانی] این اقدامات محسوب می‌شوم.»

وی افزود: به باور من، این اقدام گواهی بر این مدعا است که فعالیت من [نتیجه‌بخش بوده] و درست همان کسانی که باید [نگران شوند] را نگران کرده است.

معاون ارشد اندیشکده شورای سیاست خارجی آمریکا گفت: رژیم ایران طی یک دهه گذشته تلاش گسترده‌ای برای جنگ سایبری انجام داده است؛ تلاشی که مقیاس و گستره آن هنوز در غرب به خوبی درک نشده و به اهمیت آن پی برده نشده است.

برمن افزود: رویداد اخیر، تنها نشان‌دهنده بخش بسیار کوچکی از کارهایی است که رژیم ایران می‌تواند در حوزه دیجیتال انجام دهد. وی به تهدید رژیم ایران در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دولت‌ها و نهادهای غربی، به ویژه آنها که منتقد رژیم کنونی هستند، باید این را درک کنند که این رژیم یک عامل تهدید چشمگیر در فضای مجازی است، و با توجه به این امر از خودشان محافظت کنند.

همچنین خبرگزاری بلومبرگ روز پنجشنبه به نقل از سه فرد آگاه از این موضوع، گزارش داد که هکرهای ایرانی در جریان این اقدام برای رخنه کردن، که از اوایل ماه آوریل آغاز شد، تلاش کردند ضمن دزدیدن گذرواژه‌ها، احتمالا بدافزارهایی را در سرورهای رایانه‌ها در سازمان بهداشت جهانی نصب کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f616daee-f84e-47ec-873a-821355d3062e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات