728 x 90

ایلاف: پس از ضربه هوایی آمریکا به رژیم ایران در سوریه، آیا رژیم جرأت حمله به پایگاهها و مواضع آمریکا را دارد؟

رژیم ایران تامین کننده موشک و سلاح به شبه نظامیان در سوریه
رژیم ایران تامین کننده موشک و سلاح به شبه نظامیان در سوریه

ایلاف لندن روز ۱۱اسفند در مطلبی درباره حمله هوایی آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در سوریه در مطلبی از دیدبان حقوق‌بشر سوریه نوشت: آیا رژیم ایران بعد از این حمله جرأت می‌کند که پایگاهها و مواضع آمریکا در شمال شرق سوریه را هدف قرار دهد و آیا رژیم ایران می‌تواند از سلاحهایی که به‌صورت نوبه‌ای به مواضعش در غرب فرات می‌فرستد، بر علیه نیروهای آمریکا استفاده کند؟


در ادامه این مطلب آمده است: دیدبان حقوق‌بشر با اشاره به محموله‌های سلاح که رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته‌اش، بر آن تکیه می‌کنند، دارای ابعاد دیگری می‌باشد که در کادر نزاع آمریکا ـ ایران قرار می‌گیرد. به‌ویژه این‌که همکاری رژیم ایران در عملیات ضدداعش بسیار شرم‌آگین بوده است. در حالی‌که به‌طور نوبه‌ای سلاح به آنها می‌دهد و طی کمتر از یک ماه، حداقل ۴محموله سلاح را که از عراق وارد کرده را رصد نموده است. این عمل در شرایطی صورت می‌گیرد که ائتلاف بین‌المللی، تقویت و پشتیبانی پایگاهها و تأسیس مواضع جدید رژیم ایران در شمال شرق کشور را محکوم کرده است. در صورتی که ائتلاف بین‌المللی و نیروهای آمریکایی برای تکمیل ساختمان پایگاه نظامی جدید خود در محدوده میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور، تجهیزات لجستیکی و نظامی وارد کرده‌اند.

منابع در ماه اسفند، اظهار داشته بودند که نیروهای ائتلاف بین‌المللی مصمم هستند که یک باند فرودگاه برای هواپیماهای جنگی در این پایگاه احداث نمایند. در عین‌حال، این نیروها در مناطق همجوار اقدام به اجرای تمرینات نظامی و مانور می‌نمایند. پایگاه میدان نفتی العمر یکی از بزرگترین پایگاههای نظامی آمریکا به‌شمار می‌رود و سکوی پرتاب عملیات‌های امنیتی و هوابرد بر علیه هسته‌های تشکیلات داعش می‌باشد. که دارای سلاحهای سنگین و باند فرود هلیکوپتر می‌باشد.
این تحرکات بزرگ ائتلاف بین‌المللی و نیروهای آمریکایی در شرایطی صورت می‌گیرد که ورود تجهیزات نظامی برای شبه‌نظامیان رژیم ایران و تمرکز آنها در حاشیه رود فرات در مقابل پایگاههای آمریکایی در منطقه، ادامه دارد. تحویل‌گیری محموله‌های موشک زمین به زمین در کامیونهای حمل سبزیجات و میوه از عراق به کرانه نهر فرات در منطقه المیادین در ۱۴ کیلومتری بزرگترین پایگاه ائتلاف بین‌المللی در میدان نفتی العمر، توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران را رصد نموده است.


دیدبان حقوق‌بشر سوریه در ادامه می‌افزاید، همزمان با وارد شدن محموله سلاح برای شبه‌نظامیان فاطمیون که از افغانیهای اجیرشده تشکیل شده، هم‌چنان به‌نظر می‌رسد که دومین نیروی ضربت رژیم ایران در سوریه بعد از حزب‌الله می‌باشند، که محموله‌های سلاحهای جدید به مواضعشان در غرب فرات رسیده است.
بنا به‌گفته منابع این نهاد حقوق بشری، محموله‌ها در کامیونهای تجاری سبزیجات که حامل موشک و راکت و مهمات بود از یک معبر غیرقانونی از عراق وارد شده است و به سمت منطقه المزارع واقع در پیرامون شهر المیادین در شرق دیرالزور یعنی بزرگترین تجمع نیروهای رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن در منطقه، رفته است. این محموله در کانال‌های زیر زمینی که در منطقه المزارع که توسط تشکیلات داعش قبلاً در زمان کنترلشان بر این منطقه حفر کرده بود تا شبه‌نظامیان رژیم ایران از آنها برای بعد از به‌دست گرفتن کنترل بر منطقه به‌خوبی استفاده کنند، انبار شده است.
بنا بر گزارش دیدبان سوریه در بیستم ماه جاری نیروهای رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن در خاک سوریه محموله سلاحهای جدیدی که از خاک عراق وارد شده را تحویل گرفتند که شامل ۳ کامیون شهری است که باید سبزی و میوه حمل می‌کردند اما حامل سلاح و مهمات مربوط به رژیم ایران بودندکه به همراه دو خودروی دو دیفرانسیله از یک معبر مرزی غیرقانونی بین عراق و سوریه در نزدیکی روستای العباس در منطقه الجلا‌ء در حومه شهر آلبوکمال در شرق دیرالزور وارد شدند. رژیم ایران از این معبرها برای انتقال سلاح و مهمات استفاده می‌کند و محموله‌ها را در این منطقه تخلیه کرده است. اطلاعاتی از این‌که آیا پس از این انتقال محموله‌ها به مواضع دیگر رژیم ایران منتقل شده‌اند یا نه وجود ندارد.
این نهاد حقوق‌بشری در روز ۱۱بهمن سال جاری خاطرنشان کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس، خودرویی که حامل سلاح که از عراق می‌آمد را در نزدیکی یک معبر نظامی غیرقانونی بین عراق و سوریه که شبه‌نظامیان آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، عامدانه مورد هدف قرار داده است. این حمله در نزدیکی شهر آلبوکمال در حومه دیرالزور شرقی در میان صدای مهیب انفجار در منطقه در اثر هدف قرار گرفتن یک خودروی حامل مهمات و سلاح که منجر به انهدام محموله و کشته شدن ۴شبه‌نظامی شد، به‌وقوع پیوست.


دیدبان حقوق بشر سوریه در پایان خاطرنشان کرد که در ۱۰ بهمن‌ماه، موشکهای زمین به زمین برد کوتاه و متوسط ساخت رژیم ایران به دست حزب‌الله عراق که در اطراف شهر التبنی که در کنترل نیروهای رژیم در غرب دیرالزور مستقر است رسیده است. این محموله از معبرهای غیررسمی بین سوریه و عراق توسط کامیونهای شهری وارد شده است و بنا به‌گفته منابع دیدبان سوریه، تعداد موشکها به ۵۶فروند بالغ می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e71758e6-1b41-4768-8658-31a9b6341f4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات