728 x 90

ایرانشهر، ادامه اعتراض مردم به جنایت تجاوز

تجمع زنان ایرانشهری در اعتراض به جنایت ایرانشهر
تجمع زنان ایرانشهری در اعتراض به جنایت ایرانشهر

در ادامه اعتراضهای مردم به جنایت تجاوز به گروهی از زنان و دختران هموطن در شهرستان ایرانشهر، سه‌شنبه ۲۹خرداد۹۷، جمعی از زنان غیرتمند ایرانشهری با تجمع در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر خواستار برخورد با متجاوزان شدند.

تعدادی از زنان و دختران قربانی ایرانشهر گفته‌اند توسط افرادی که "لباس نیروی انتظامی و یا نظامی بر تن داشتند به‌زور اسلحه ربوده شده‌اند."

در این حکومت ضد زن حتی قوانین قضایی نیز علیه زنان و دفاع قربانیان از خودشان است.

بر اساس خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، زنان حاضر در تجمع روز سه‌شنبه ایرانشهر خواستار دفاع از قربانیان این جنایت شدند. معترضان هم‌چنین پوسترهایی در دست گرفته بودند که روی آنها عباراتی نظیر« نه به هر گونه خشونت » دیده می‌شد

پیشتر مولوی طیب ملازهی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، در خطبه‌های نماز عید فطر خود از تجاوز به ۴۱دختر در این شهرستان خبر داده بود. در روزهای اخیر مقامهای دولتی و قضایی رژیم آخوندی رقم اعلام شده در مورد تعداد قربانیان را برای کمرنگ کردن میزان جنایاتی که در این رژیم زن‌ستیز نهادینه شده رد کردند.

 

عاملان تجاوز در ایرانشهر با پایگاه قدرت در ارتباط هستند

آخوند محمد جعفر منتظری دادستان کل رژیم ایران به جای برخورد با این جنایت علیه زنان و دختران ایرانشهر، روز دوشنبه اعلام کرد که با منتشر کننده خبر مربوط به تجاوز به ۴۱دختر، برخورد قضایی خواهد شد. این در حالیست که طیبه سیاوشی، عضو مجلس رژیم آخوندی گفته بود که پیگیریهای او نشان می‌دهد فرد بازداشت‌شده در این پرونده «از پایگاه قدرت و مالی برخوردار است».

این خبرها موجب تشدید نگرانی افکار عمومی درباره عدم رسیدگی به این پرونده و تلاش کارگزاران این رژیم زن‌ستیز، برای کوچک نشان‌دادن ابعاد این جنایت شده است. از این رو، علاوه بر تجمع زنان ایرانشهری، روز دوشنبه تعدادی از زنان و دختران آزاده در خیابانها و ایستگاههای متروی تهران با در دست داشتن نوشته‌هایی خواستار خواستار برخورد با متجاوزان شدند.

 

قربانیان جنایت ایرانشهر در معرض خطر هستند

یکی از پزشکان ایرانشهر با اشاره به سنتی بودن بافت اجتماعی این منطقه گفت: "اکثر اشخاصی که دچار تعرض می‌شوند، به‌دلیل معذوریت در خانواده و جامعه به پزشک مراجعه نمی‌کنند. آسیب‌دیده‌ها حتی ممکن است از سوی خانواده‌ها در معرض خطر قرار بگیرند."

یک منبع آگاه در پزشکی قانونی گفت از صبح دوشنبه ۲۸خرداد تا بعد ازظهر تنها سه نفر برای آزمایش و تهیه مدارک مراجعه کرده‌اند.

بنا بر این اطلاعات یک نفر از آنها دختری ۲۴یا ۲۵ساله بوده که سه یا چهار روز پس از وقوع حادثه شکایت کرده و برای معاینه اولیه و تاییدیه مراجعه کرده که آثار کبودی بر بدن او و آزمایش‌ها حاکی از آن است که او مورد "تجاوز" قرار گرفته است. به‌گفته این قربانی او هنگام ربوده شدن در حال برگشت از محل کار به خانه بوده است.

 

رسانه‌های حکومتی به‌نقل از مقامهای قضاییه خامنه‌ای، از شناسایی ۴نفر در این پرونده جنایت و دستگیر شدن متهم اصلی خبر داده‌اند. اما هویت آنها اعلام نشده است.

کاربران ایرانی با استفاده از هشتگ دختران_ایرانشهر #دختران_ایرانشهر

خواستار حمایت از قربانیان شده‌اند.

کاربران می‌گویند در رژیمی که سعید طوسی قاری قرآن رهبرش است وقوع این قبیل جنایات چندان دور از انتظار نیست. کما این‌که پیشتر در یکی از مدارس تهران رسوایی دیگری از تجاوز به دانش‌آموزان برملا شد. بعداً روشن شد که فرد متجاوز از بستگان آخوند حائری شیرازی بوده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc9163f9-ee43-44b6-aa4c-d6da6c2971a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات