728 x 90

ایران، پیامدهای تشدید تحریم - افت صادرات نفت ایران

ایران، پیامدهای تشدید تحریم - افت صادرات نفت ایران
ایران، پیامدهای تشدید تحریم - افت صادرات نفت ایران

بنا بر تخمینهای یک شرکت مانیتور نفتکش‌ها که خبرگزاری رویتر ۹خرداد ۹۷ از آن گزارش داد، صادرات نفت ایران به میزان کمی در ما مه افت داشته که نشانی از این است که تهدید تحریمهای آمریکا ممکن است خریداران را از وارد شدن در معاملات جدید باز داشته است.

آمار و ارقام رویتر به این اشاره دارد که صادرات نفت خام ایران در ماه مه به حدود ۲.۵میلیون بشکه در روز رسیده است که افت روزانه ۱۰۰هزار بشکه را نشان می‌دهد. منابع تجاری انتظار دارند تحریمهای مالی مانع تجارت نفت با رژیم ایران بشوند چرا که بانکها به‌طور فزاینده‌یی نگران شده‌اند.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که کل صادرات نفت و میعانات گازی ایران به آسیا و اروپا در ماه جاری به یک میلیون و ۹۴۰هزار بشکه در روز سقوط کند.

مشتریان آسیایی نفت از رژیم ایران، خرید خود در فرودین ماه را نسبت به ماه قبل از آن یک‌سوم کاهش داده‌اند. ژاپن برای ماه جاری هیچ نفتی از رژیم ایران دریافت نخواهد کرد.

افت صادرات نفت ایران در حالی است که وزارت نفت رژیم ایران قیمت پیشنهادی به مشتریان آسیایی، خصوصاً هند را کاهش داده است. رژیم ایران علاوه بر تخفیف در قیمت نفت، در هزینه حمل نفت نیز به هند تخفیف می‌دهد.

صادرات ایران به آسیا در ماه جاری به یک میلیون و ۱۲۰هزار بشکه در روز سقوط کرده که کمترین میزان از سال ۲۰۱۵میلادی است.

خبرگزاری شانا، وابسته به وزارت نفت رژیم ایران، کل صادرات میعانات گازی و نفت خام ایران در ماه گذشته را ۲.۶میلیون بشکه در روز اعلام کرده است. اما ارزیابی رویترز نشان می‌دهد که صادرات واقعی ۲۵۲هزار بشکه کمتر از رقم اعلام شده توسط شانا است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی، تولید نفت ایران را ۳میلیون و ۸۵۰هزار بشکه در روز ارزیابی کرده‌اند.

 

با شروع تحریمهای تشدید شونده آمریکا علیه رژیم ایران در ماه جاری، و نزدیک شدن به پایان ضرب‌الاجل ۳ماهه و ۶ماهه برای بازگشت تحریمهای ثانویه، شرکتهای مختلف اروپایی و حتی روسی شروع به قطع رابطه تجاری با رژیم ایران کرده‌اند.

 

بعد از اعلام خروج آمریکا از توافق اتمی، وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌یی که در تاریخ ۱۸اردیبهشت ۹۷ صادر کرد نوشت: « تحریمهای رژیم ایران، ۹۰ و ۱۸۰روز بعد دوباره باز خواهند گشت. این تحریمها از جمله شامل تحریم‌های نفتی، فروش هواپیما و تحریم‌های ارزی هم می‌شود».

هم‌چنین مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، در فرصت باقی مانده تا شروع دوباره تحریم‌ها، شرکتهای خارجی فرصتی مناسب دارند تا به روابطشان با رژیم ایران پایان دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52c5cfbd-8e96-421b-a03f-8744a1fc37a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات