728 x 90

ایران، حمایت تسلیحاتی از شبه نظامیان حوثی - انهدام آشیانه هواپیماهای بدون سرنشین

انهدام آشیانه هواپیماهای بدون سرنشین
انهدام آشیانه هواپیماهای بدون سرنشین

ائتلاف عربی به رهبری عربستان‌سعودی اعلام کرد انبارهای هواپیماهای بدون ‌سرنشین متعلق به شبه نظامیان حوثی را در آشیانه‌شان در یمن نابود کرده‌است. سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف۷خرداد ۹۷ گفت هواپیماهای بدون ‌سرنشین قطیف شبه‌نظامیان حوثی، در واقع همان هواپیماهای بی‌سرنشین ابابیل رژیم ایران است که بازسازی شده است.

وی در یک بیانیه گفت:‌ بررسی بقایای این هواپیماهای بدون سرنشین نشان داد که هواپیماهای بدون سرنشین توسط رژیم  ایران تولید شده‌اند و توسط شبه‌نظامیان حوثی  مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این سخنگو استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را به عنوان یک عمل تروریستی توصیف کرد و تاکید کرد که با جنایات تروریستی شبه نظامیان به‌طور موثر مقابله می‌شود و نیروهای ائتلاف با آن به‌موقع و قوی برخورد خواهند کرد.

 

لازم به یادآوری است که رژیم ایران به دخالتهای خود در کشورهای منطقه از جمله در عراق، سوریه، یمن و ... ادامه میدهد و در این رابطه بارها مورد محکومیت بین المللی و تحریم قرار گرفته است.

 

یکی از شروط کاهش تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران: (رژیم) ایران باید به حمایت نظامی از شبه‌نظامیان حوثی پایان بدهد و در راستای یک راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز در یمن کار کند.

 

 

بیشتر بخوانید

در فصل هشتم بیانیه سی و ششمین سالگرد تاسیس شورای ملی مقاومت ایران تحت عنوان چرخش تعادل منطقه یی و بین المللی علیه فاشیسم مذهبی ولایت فقیه  بصورت مشروح به سیاست صدور تروریسم رژیم ایران و شکست این سیاست پرداخته شده است ، از جمله به اعتراف یک سرکرده خامنه‌ای اشاره شده است:

 آخوند مهدی طائب،رئیس قرارگاه موسوم به عمار، وابسته به بیت خامنه ای، در جمع بسیجیان و پاسداران، در بارة حضور نظامی و هدفها و ابعاد دخالت خامنه‌ای در یمن گفت: «خدا یک نعمتی را برایتان فرستاده به  نام یمن… می دانید یمنی ها کجا می خواهند بروند؟ می خواهند خانه خدا را بگیرند. یک میلیون هم رزمنده دارند… یک رهبر دارند، آقا [خامنه‌ای ] در روز عید فطر از رهبر اینها تعریف کرد… فرمود رهبر حکیم و شجاع یمنی ها؛ آن روزی که عربستان به یمن حمله کرد، آقای سید عبدالملک گفت ما انشاءالله نماز پیروزی را در کنار خانه خدا اقامه خواهیم کرد. یعنی می  رود تا آنجا، اما همه اینها را بدانید، تمام آن سوریه، آن یمن، آن بحرین، تمام اینها نفسشان به شماها [پاسداران] است.» (تلویزیون حکومتی افق ۱۷ آبان ۱۳۹۵) .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39b0d3fc-9480-4835-9063-81f61f901f6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات