728 x 90

ایران جزو ۲۰کشوری است که با احراز شرایطی خاص اجازه ورود به آلمان را دارند

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت
فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت

بدلیل گسترش پاندمی کووید-۱۹، آلمان برای ورود از ۲۰کشور جهان مقرراتی شدید وضع کرده است. طبق مقرراتی که از یکشنبه اجرایی می‌شود، مسافران کشورهایی مانند ایران، مصر و پرتغال تنها با احراز شرایطی خاص اجازه ورود به آلمان را دارند.

آلمان از یکشنبه ۵بهمن برای ورود مسافران بیش از ۲۰کشور جهان مقرراتی ویژه اعمال می‌کند. ایران از جمله کشورهایی است که از سوی مؤسسه ویروس‌شناسی روبرت کخ، "پرخطر" ارزیابی شده است.

به گزارش دویچه وله و بر پایه آمار کرونا در هفته‌های گذشته، کشورهایی که دامنه گسترش ویروس به اندازه قابل توجهی بالاتر از آلمان است، مناطق پرخطر ارزیابی می‌شوند. در این کشورها آمار ابتلای روزانه به کرونا بیش از ۲۰۰نفر در ۱۰۰هزار جمعیت است.

کشورهایی که در این فهرست آمده‌اند، عبارتند از: آمریکا، پرتغال، اسپانیا، مصر، آلبانی، آندورا، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، ایسلند، ایران، اسراییل و مناطق فلسطینی، کلمبیا، کوزوو، لتونی، لبنان، لیتوانی، مکزیک، مونتهنگرو، مقدونیه شمالی، پاناما، صربستان، اسلوونی و امارات عربی.

هم اکنون بیش از ۱۰۰کشور جهان با میزان خطر "عادی" ارزیابی می‌شوند؛ از جمله سراسر اروپا، به استثنای مناطقی در یونان، فنلاند، نروژ، اتریش و دانمارک.

افرادی که از کشورهای رده "عادی" به آلمان سفر می‌کنند، باید به قرنطینه بروند و حداکثر ۴۸ساعت پس از ورود تست کرونا انجام دهند.

شهروندان برخی از کشورها به‌خاطر گسترش ویروس جهش‌یافته مشمول مقرراتی ویژه هستند. بریتانیا، ایرلند، آفریقای جنوبی و برزیل این کشورها خواهند بود.

آلمان با آمار تکان دهنده ۸۵۹فوت در یک روز روبه‌رو شد.

در آلمان در حالی‌که آمار جان‌باختگان کرونا از ۵۰هزار گذشت، اولین نمونهٔ ابتلا به‌گونهٔ جدید برزیلی هم کشف شده است. گفته می‌شود این گونهٔ جدید واگیری بیشتری دارد و احتمال ابتلای مجدد هم در مورد آن بیشتر است. آمار ۸۵۹فوت در یک روز، وضعیت هشدار دهنده در آلمان و ضرورت تشدید اقدامات پیشگیرانه را توضیح می‌دهد.

به‌رغم نارضایتی بیش از نیمی از مردم آلمان از محدودیتهای کرونایی، مرکل از اقدامات شدید پیشگیرانه دفاع کرد و گفت این اقدامات ادامه خواهند داشت.

رئیس نظام پزشکی: آمار ابتلای کرونا در ۶استان در حال افزایش است

رئیس سازمان نظام پزشکی رژیم نسبت به روند صعودی آمار بیماران مبتلا به کرونا در ۶استان هشدار دارد. محمدرضا ظفرقندی گفت: «شواهد از افزایش نگران‌کننده تعداد مبتلایان و مراجعان برای دریافت خدمات درمانی حکایت دارد که این موضوع به‌خصوص در ۶استان به‌صورت مشهود دیده شده است و این موضوع موجب نگرانی جدی است».

اعتراف زالی به افزایش مبتلایان و جان‌باختگان به کرونا

زالی رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران به افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا اعتراف کرد و گفت: «مجموعا ۱۹۱۶بیمار در حال حاضر در تهران با تشخیص کرونا در بیمارستانهای استان تهران بستری هستند که اگر نسبت به ۲۴ساعت ماقبل مقایسه کنیم رشد ۳درصد افزایش روبه‌رو خواهیم بود هم‌چنین میزان ترخیص در تهران در ۲۴ساعت گذشته کاهش پیدا کرده….

میزان افرادی که در ۲۴ساعت گذشته در تهران بستری شدند ۲۲۳ مورد بوده که از این تعداد ۸۰نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدند. در ۲۴ گذشته یک و چهاردهم میزان مرگ و میر نسبت به ۲۴ساعت قبلش تغییر نشان می‌دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/421cb3fe-d8ff-4e86-b556-24a7371f0a34"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات