728 x 90

ایران، جدال باندهای حکومت بر سر ویلای رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح

خامنه ای ولی فقیه ارتجاع  - پاسدار فیروزآبادی
خامنه ای ولی فقیه ارتجاع - پاسدار فیروزآبادی

موضوع ویلای ۱۰هزار متری پاسدار فیروزآبادی در لواسان موضوع جنگ باندهای حاکم شده است. پس از بیانیه تهدیدآمیز یکی از گروههای فشار باند خامنه‌ای که خواهان تخلیه ویلا شده بود، پاسدار فیروزآبادی، به‌اصطلاح مشاور عالی نظامی خامنه‌ای و رئیس عزل شده ستاد کل نیروهای مسلح تحت‌امر خامنه‌ای طی یک موضعگیری گفت: «تحویل ویلای لواسان با دستور آیت‌الله خامنه‌ای بود و حکمی برای تخلیه نگرفته‌ام».

 

پاسدار فیروزآبادی مدعی شد که در این مدت از این ویلا به‌عنوان "دفتر فوق سری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح ایران" استفاده می‌شده است. پاسدار فیروزآبادی تا دو سال پیش که توسط خامنه‌ای عزل شد به مدت ۲۷سال این سمت را در اختیار داشت.

این در حالی است که غلامحسین اسماعیلی رئیس کل به‌اصطلاح دادگستری رژیم در استان تهران در رد ادعای فیروز‌آبادی گفته است که "دادخواستی مبنی بر رفع تصرف به حوزه قضاییه لواسان واصل و هفته آینده برای رسیدگی به این موضوع تعیین شده است".

 

 

موضعگیری پاسدار فیروزآبادی

سرکرده نظامی سابق، حسن فیروزآبادی تصویری از صورتجلسه تحویل این ویلا به خودش را در رسانه‌های حکومتی ۲۹خرداد منتشر کرده و تلاش کرده یک ویلای ۱۰هزارمتری در لواسان را یک محل مخروبه جلوه دهد.

این صورت جلسه نشان می‌دهد که ویلای مذکور در اواخر بهمن ۱۳۷۸ به شخصی به‌نام "سیدحسن آقایی" که شغل او "عضو هیأت علمی دانشگاه" ذکر شده تحویل شده است و به او اجازه داده شده برای تغییرات غیراساسی و حصار کشی ویلا اقدام کند.

تصویر صورتجلسه تحویل ویلای لواسان به پاسدار فیروزآبادی

تصویر صورتجلسه تحویل ویلای لواسان به پاسدار فیروزآبادی

 

فیروزآبادی در توضیحی که همراه این سند منتشر کرده عنوان کرد: "سند تحویل محلی در لواسان ابتدای جاده کُند را که به دستور مقام معظم رهبری به اینجانب تحویل شده است برای اطلاع ملت شریف ایران منتشر می‌کنم. محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود ۴اتاق معمولی و بدون هر گونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود ۷۰تا ۱۰۰سال پیش می‌باشد".

پاسدار فیروزآبادی هم‌چنین تأکید کرد: "اینجانب از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی و یا قضایی برای تخلیه دریافت نکرده‌ام".

وی خبر داده که تصمیم به برگزاری کنفرانس خبری در این زمینه دارد و برای آن اقدام "درخواست مجوز" کرده است.

ساعتهایی پیش از انتشار موضعگیری پاسدار فیروز آبادی، حسین رحیمی سرکرده پلیس تهران گفته بود که برای تخلیه ویلای ۱۰هزار متری لواسان که در اختیار پاسدار حسن فیروزآبادی است، دستوری دریافت نکرده است.

ویلای مذکور که پاسدار فیروزآبادی در آن ساکن است از املاک مصادره شده در جریان انقلاب ضدسلطنتی است. برخی از این املاک مصادره‌یی به‌طور رایگان در اختیار کارگزاران و گماشتگان خامنه‌ای قرار داده شده است.

خاطر نشان می‌شود پس از انقلاب ضدسلطنتی، ساختمانهای متعلق به وابستگان حکومت سابق مصادره و مالکیت آنها توسط بنیادهای وابسته به ولی‌فقیه ارتجاع غصب شد. خمینی و خامنه‌ای در راستای خاصه خرجی برای نورچشمی هایشان، مالکیت برخی از این ساختمانها را به‌صورت رایگان به کارگزاران رژیم ایران واگذار می‌کردند.

 

جدال باندهای رژیم و اجرای فرمان آتش به اختیار خامنه‌ای

پیشتر یک تشکل به‌اصطلاح دانشجویی خبر داده بود که سرلشکر فیروزآبادی، از پس دادن "ویلای ۱۰هزار متری که ساکن آن است" خودداری کرده و پلیس هم حکم قوه قضاییه را برای تخلیه این ویلا اجرا نکرده است.

علیرضا زاکانی، نماینده پیشین مجلس رژیم ایران در توییتر خود نوشت: "برای آقای فیروزآبادی متاسفم و تأسف بیشتری نیز بر مماشات قوه قضاییه، ستاد اجرایی فرمان امام و نیروی انتظامی در عدم برخورد قاطع با اجحاف بیت‌المال و بر زمین ماندن دستور رهبری در احقاق حق مردم دارم».

 

بسیجیان به‌اصطلاح «جنبش عدالتخواه دانشجویی» می‌گویند «این ملک پس از مصادره به مالکیت ستاد اجرای فرمان امام درآمده و خامنه‌ای دوباره از سال ۱۳۹۲خواستار تخلیه آن از سوی فیروزآبادی شده است».

محمدجواد معتمدی، دبیر این به‌اصطلاح تشکل گفته پس از آخرین درخواست خامنه‌ای برای تخلیه ویلای لواسان " فیروزآبادی اعلام می‌دارند که تا آخر اردیبهشت‌ماه ۹۷ملک مذکور را تخلیه خواهند کرد".

این گروه فشار دو روز پیش در نامه‌یی به دادستان رژیم آخوندی در تهران از او خواسته بود تا پاسدار فیروزآبادی را "ملزم" به تخلیه کند و در اجرای فرمان آتش به اختیار خامنه‌ای هشدار داده بود در غیراین صورت «حق اقدام انقلابی را برای اجبار فرد نامبرده به تخلیه ویلای لواسان برای خود محفوظ می‌داند».

 

پاسدار فیروزآبادی که ۲۷سال رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تحت‌امر خامنه‌ای بود، هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی نیز هست.

 

خبرگزاری حکومتی تسنیم روز ۳۰خرداد۹۷ خبر داد که پاسدار فیروزآبادی ویلای ۱۰هزار متری لواسان را به "ستاد اجرایی فرمان امام" تحویل داد.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5fc8cf6-5015-4324-99a4-ae983f819106"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات