728 x 90

ایران به اولین کشوری تبدیل می‌شود که واکسن کرونا را به مردم می‌فروشد

صف واکسن کرونا
صف واکسن کرونا

روزنامهٔ حکومتی آرمان ۳تیرماه نوشت: روز گذشته رئیس سازمان غذا و دارو با تأیید قیمت ٢٠٠هزار تومانی واکسن برکت به باشگاه خبرنگاران گفت: «واکسنهای داخلی را بر اساس ارز نیمایی قیمت‌گذاری می‌کنیم. به هیچ‌وجه با ارز نیمایی واکسن برکت گران محسوب نمی‌شود، قیمت همه واکسنهای ایرانی در همین محدوده است و خیلی متفاوت نخواهد بود»... اما ساعتی از این گفته‌ها نگذشته بود که بار دیگر نیز کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد این اظهارنظر، واکنشی مشابه داشت و گفت: «واکسن ایرانی کرونا برای مردم رایگان خواهد بود و قیمت واکسن‌هایی که در ایران تولید می‌شود بیش از ۶۵ تا ۷۰درصد حداقلِ قیمت مشابه خارجی، نخواهد بود».

آرمان افزود: این گفته‌ها از سوی مدیران سازمان غذا و دارو در حالی دوبار مطرح می‌شود و هر دوبار با تکذیب کیانوش جهانپور همراه بوده، که بعید نیست این گفته‌ها در جهت آماده کردن ذهن مردم برای ورود واکسنهای کرونای برکت یا پاستور باشد و ایران به اولین کشوری تبدیل می‌شود که واکسن کرونا را به مردم می‌فروشد... همه این صحبت‌ها و وعده‌ها در حالی مطرح می‌شود که آمارها نشان می‌دهد که عملکرد ایران در قیاس با کشورهای دیگر در وضعیت مطلوبی نیست و حتی پاکستان، توانسته ۶برابر جمعیت ایران واکسن تزریق کند. ترکیه طی دو ماه به ۱۰درصد از جمعیت ۸۴ میلیونی خود واکسن تزریق کرد. رویترز نیز گزارش داده ابوظبی، پایتخت امارات، به توریستها واکسن رایگان کرونا می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ba4f006-cda5-4670-946e-c49873b52654"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات