728 x 90

ایران بر قلهٔ خرداد؛ تحریم اهریمن، تبریک به مردم

پاره شدن زنجیرهای استبداد
پاره شدن زنجیرهای استبداد

سخن روز این است که مردم ایران در ۲۸خرداد چه آفریدند. دیگر سخن این نیست که خامنه‌ای چه تمهیداتی برای چیدن دولت حزب‌اللهی‌اش دست‌وپا نمود و شورای نگهبان چه کرد.

گفته بودیم و بسا تأکید کردیم که پس از سلاخی شورای نگهبان در قطعه قطعه کردن باندهای نظام، آن جبهه‌یی که تصمیم‌گیرندهٔ اصلی است و باید حرف آخر را بزند، مردم ایران هستند. و مردم ایران در روز ۲۸خرداد چنین کردند.

بعید است در بین گزارشات ۵۰سال گذشته از انتخابات در هر کجای جهان بتوان طی یک روز ۲هزار خبر مصور تهیه کرد تا صحنهٔ واقعی آنچه را که رخ داد، جلو منظر جهانیان گذاشت؛ اما خبرنگاران سیمای آزادی، سایت مجاهد و مقاومت ایران در ۲۸خرداد ۱۴۰۰ چنین اعجاب‌انگیزیِ خارق‌العاده را آفریدند. دست مریزاد به چنین همت همبسته و ملی و مردمی برای ثبت گزارش همبستگی مردم در تحریم سراسری نمایش اشغالگران ایران!

مردم ایران به ندای رنج‌ها و خون دل‌خوردنهای ۴۲ ساله‌شان و نیز به ندای کهکشان شهیدان راه آزادی‌شان «آری» گفتند. مردم ایران بار دیگر آرزوی دیرینه‌شان را برای وصال به محبوب آزادی، با تحریم قاطع دیکتاتوری ولایت فقیهی مهر کردند.

شمه و شمایی از برخی نظرات کاربران بر روی شبکه‌های مجازی، گویای ارادت مردم ایران به فراخوان سراسری برای تحریم نمایش حکومتی است. نگاه کنید:

ـ ای کاش می‌شد آمار دقیق را درآورد تا دنیا ببیند که مردم ایران چطور آخوندها را رسوای عالم کردند.

ـ کاش همه، شهرهای ایران را ببینید که مردم به هم تبریک و خسته نباشید می‌گویند.

ـ دست مریزاد بر آنها که خسته نشدند و فراخوان تحریم را پیش بردند.

ـ دم مردم گرم که به آخوندها «نه» بزرگ گفتند.

ـ تبریک و صد تبریک به مردم ایران.

ـ شکست سنگین علی خامنه‌ای و رژیمش در مقابل ارادهٔ پولادین مردم غیور ایران در تاریخ مبارزات ایرانیان ثبت شد.

تصویرهایی که از ۲۸خرداد ایران به سراسر جهان گزارش‌شده است، ستونی بی‌انتها از تابلوهایی را نشان می‌دهند که پشت در پشت، عبارت «تحریم انتخابات» را بر خود حک نموده‌اند. نمونه‌های زیر گزینه‌یی از این تابلوها هستند که می‌توانند شمایی از نبرد سراسری مردم ایران را در طرد و تحریم حکومت ملایان بازگو نمایند:

ـ به آتش کشیدن اتوبوس صندوق سیار رأی‌گیری در شهرستان سوران بلوچستان.

ـ تحریم کامل انتخابات در کردستان؛ افراد و مأموران اخذ رأی همگی بیکار نشسته و با موبایلشان ور می‌روند.

ـ مشهد و شیراز؛ شکست خفت‌بار خامنه‌ای از مردم ایران در یخبندان بی‌سابقه نمایش انتخابات.

ـ یک حوزه اخذ رأی در زنجان: متصدی اخذ رأی بلندگو دست گرفته و داد می‌زند که بیایید رأی بدهید.

ایرانیان در شبکهٔ «کلاب هاوس» نیز فعالانه به ارائهٔ گزارشات‌شان پرداخته و فضای واقعی ایران را در ۲۸خرداد با همگان به اشتراک گذاشته‌اند. نمونه‌هایی از روایت اتاق شبکه اجتماعی «کلاب هاوس» :

ـ یک شهروندان ساکن کرمانشاه: صبح اول وقت ساعت هفت و نیم به شعبه میدان آزادگان رفتم، شعبه هم که از شعبه‌های اصلی است، بسیار خلوت بود. جالب بود که یکی از عوامل اجرایی مدام می‌گفت حواست باشد به آقای رئیسی رأی بدهی!

ـ یک شهروند ساکن تهران از منطقه اختیاریه شمالی: در این محله مسجدی که جزو حوزه‌های اصلی رأی‌گیری است، بسیار خلوت بود. حدود پنج یا شش نفر در حال رأی دادن در شعبه بودند و هیچ صفی نبود. شعبه‌های اخذ رأی فرعی مثل مدارس بسیار خلوت‌تر بوده‌اند. فقط چند نفر داخل دفتر که محل اخذ رأی بود، حضور داشتند.

ـ شهروند تبریزی: شعبه‌های اصلی اخذ رأی بسیار خلوت بودند.

ـ شهروندی از محله فلکه اول «صادقیه» تهران: مسجد امام صادق شعبه اصلی اخذ رأی بسیار خلوت بود. من تا به‌حال این مسجد را این‌قدر خلوت ندیده بودم.

رسانه‌های بین‌المللی نیز گواهی داده‌اند که فضای شهرهای ایران، شکست سنگین بی‌سابقهٔ نمایش انتخابات حکومتی را گزارش می‌دهند:

ـ خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۲۸خرداد: تا نیمروز جمعه، میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار پایین بوده است.

ـ گزارش نیویورک تایمز، ۲۸خرداد: به‌نظر می‌رسد فراخوان تحریم انتخابات بسیار طنین‌انداز بوده است. تحریم انتخابات برای جمعیتی که به‌شدت آسیب دیده‌اند، قابل درک است.

همهٔ گزارشات و رویدادهای داخلی و بین‌المللی از روز ۲۸خرداد گواهی می‌دهند که از پس شب‌ترین ظلام ۴۲ سالهٔ سلطهٔ بدکیشان اهریمن‌خوی ولایی، مردم ایران فصلی نوین را آفریدند؛ فصلی که آثار بسا سرنوشت‌ساز و استراتژیک آن در پساانتخابات ظهور خواهد کرد. رقم زدن سرنوشت اجتماعی مردم ایران از دیرباز مترادف نفی و طرد و تحریم قاطع حاکمیت ولایت فقیه بوده است. چشم‌انداز تحقق این سرنوشت در ۲۸خرداد ۱۴۰۰ به آشکارترین وجه ممکن هویدا شد.

«دست مریزاد بر آنها که خسته نشدند و فراخوان تحریم را پیش بردند».

«تبریک و صد تبریک به مردم ایران».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/197003dd-6c5d-42ea-9693-8791539d7322"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات