728 x 90

رژیم ایران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تهدید کرد

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ایران در نشست خبری دوشنبه ۲۶خرداد در خبرگزاری حکومتی عصر ایران با تهدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: «اگر آژانس تصمیمی غیرسازنده‌یی در مورد ایران بگیرد، امکان دارد که ایران واکنش درخوری نشان دهد و احتمالاً آنها خودشان حدس خواهند زد که این تصمیم چه خواهد بود».

روز دوشنبه قرار است شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشست فصلی خود را به مدت ۴روز آغاز کند که بررسی گزارش مدیرکل درباره برنامه اتمی ایران نیز در دستور کار آن است.

آژانس بین‌المللی انرژی روز ۱۶خرداد نسبت به ادامه ممانعت ایران از بازرسی برخی سایتها ابراز «نگرانی جدی» کرد و گفت ممکن است فعالیت‌هایی که قبلاً در این سایتها صورت گرفته است، در راستای «برنامه تولید سلاحهای هسته‌ای» بوده باشد.

مدیرکل آژانس در تازه‌ترین گزارش خود از عدم همکاری ایران در صدور اجازه بازرسی از چند مرکز اتمی این کشور خبر داده و در ارتباط با توافق هسته‌یی برجام گفته است که ایران در حال نقض این توافق است. این گزارش هم‌چنین سؤالات پیرامون برنامه اتمی ایران در دو دهه گذشته مطرح کرده و گفته ایران پاسخ ابهامات آژانس را نداده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7fb8569a-fe21-48c4-a976-a577299f58ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات