728 x 90

ایتالیا - کنفرانس در حمایت از قیام و مقاومت مردم ایران - پی مونته - شهرداری شهر نونه + فیلم

شهرداری شهر نونه در استان پی‌مونته ایتالیا
شهرداری شهر نونه در استان پی‌مونته ایتالیا

به دعوت شهرداری شهر نونه در استان پی‌مونته ایتالیا و با همکاری دانشگاه این شهر، جلسه‌ای در سالن شهرداری شهر نونه، در حمایت از قیام و مقاومت مردم ایران برای آزادی و در محکومیت نقص حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندها در ایران برگزار گردید.

 

سخنرانان این جلسه عبارت بودند از:

  • شهردار شهر نونه: انزو گارونه
  • مشاور استانداری استان پی مونته: الویو روستانیو
  • پروفسور والتر کورالوتزو: تحلیل گر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهر تورینو
  • تولیو مونتی رئیس انجمن ایران آزاد و دموکراتیک
  • و دکتر یوسف لسانی از انجمن ایران آزاد

 

انزو گارونه شهردار شهر نونه گفت: من به‌عنوان شهردار این شهر خیلی مفتخر هستم که جلسه‌ای در حمایت از مردم ایران برای آزادی، در این شهر و شهرداریش برگزار می‌گردد. از اخبار و گزارشهایی که به ما می‌رسد می‌توان خوب درک کرد که مردم ایران برای به‌دست آوردن آزادیشان علیه دیکتاتوری حاکم قیام کرده‌اند و به پیش می‌روند.

شرایط بسیار حساس است و باید در کنار مردم ایران ایستاد و از مقاومت سازمان‌یافته‌شان پشتیبانی کرد.

دولتهای ما باید بدانند که آزادی مردم ایران آزادی ما نیز هست. این وظیفه‌ٔ ماست که امروز پژواک صدای مردم ایران باشیم.

 

تولیو مونتی رئیس انجمن ایران آزاد و دموکراتیک طی سخنانی گفت:

در این سالهای سخت دیکتاتوری مذهبی آخوندها، مردم ایران مستمراًً مخالفت و اعتراضات خود را بروز می‌دادند چرا که این حکومت با مردم ایران و با تمدن چند هزار ساله‌شان در تعارض است و بی‌دلیل نیست که جامعه ایران چنین مقاومت دموکراتیک، قدرتمند و مستقلی با چنین ابعادی در مقابل این رژیم دارد و قیام استمرار یابنده در ایران را رهبری می‌کند.. می‌توان یقین داشت که دوران تغیر رژیم و آزادی مردم ایران در راه است.

 

انتخاب اصولی و دموکراتیک اروپا و آمریکا باید حمایت از شورای ملی مقاومت ایران و از خانم مریم رجوی و برنامه ده ماده‌ای او برای یک ایران آزاد و دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت و عدالت و برابری باشد.

 

پروفسور والتر کورالوتزو: تحلیل گر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهر تورینو

بعد از تشریح نقش ایران در ژئوپلتیک منطقه خاورمیانه، گفت: رژیم ایران به‌خاطر ماهیت بنیادگرایش به هیچ‌وجه رفرم پذیر نیست، و به‌اصطلاح مدره‌هایی مانند روحانی از جنس همان ایدئولوژی تاریک اندیش هستند. بنابراین هنگام آن فرا رسیده است که به صدای مردم ایران که در خیابانها بر علیه دیکتاتور شعار می‌دهند و به صدای مقاومت ایران که چهل سال برای آزادی مبارزه کرده است، گوش فرا دهیم.

عمومی شدن اعتراضات روزانه مردم، گسترده شدن کل جنبش قیام، خبر از سرنگونی دیکتاتوری حاکم بر ایران می‌دهد اما با این تفاوت که این‌بار یک مقاومت مردمی و بسیار هوشمند و با قدرت حضور دارد که آینده یک ایران دموکراتیک را تضمین می‌کند.

راه‌حل آزادی ایران، از یک مقاومت سازمان‌یافته با برنامه مشخص و یک رهبری مقتدر می‌گذرد و این امروز در دسترس است.

 

الویو روستانیو، مشاور استانداری استان پی مونته در سخنان خود گفت: وقتی که شورای ملی مقاومت ایران و خانم مریم رجوی را شناختم، از این طریق به واقعیت مردم ایران و این‌که چه ظلم و ستمی در این سالها توسط دیکتاتوری مذهبی به آنها تحمیل شده است پی بردم، به این حقیقت ایمان آورده‌ام که حمایت و پشتیبانی از مردم ایران و مقاومت آنها برای آزادی، از وظایف اخلاقی و سیاسی ما و تمام سیاستمداران دنیا است. سیاست مماشات دولتهای اروپایی برحسب روابط و منافع تجاریشان دیگر تاثیری ندارد زیرا امروز قیام جوانان با پشتیبانی جنبش مقاومت دنیا را به‌دنبال خودش می‌کشاند.

جای امیدواریست که آلترناتیوی مانند شورای ملی مقاومت ایران برای استقرار آزادی در ایران وجود دارد.

 

دکتر یوسف لسانی از انجمن ایران آزاد و دموکراتیک در سخنرانی خود ضمن تشریح عملکرد چهل ساله رژیم در دزدی و چپاول سرمایه‌های مردم ایران و همچنین جنگ‌افروزی و تروریسم در کشورهای منطقه و نقض گسترده حقوق‌بشر در داخل ایران گفت:

رژیم ملاها بزرگترین حامی تروریسم در دنیاست که در ماههای اخیر چندین توطئه تروریستی‌اش که توسط دیپلمات تروریستها در اروپا و آمریکا در حال اجرا بود، توسط سرویسها ی امنیتی و پلیس خنثی گردید.

دکتر لسانی با مرور روند اعتراضات و قیام مردم ایران در یک‌سال گذشته افزود:

قیام امروز مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی که در پیوند با مقاومت سازمان‌یافته و نقش پیشتاز کانونهای شورشی پیش می‌رود و هر روز گسترده ترمی‌شود دوران نوینی را در مبارزه برای آزادی ایران رقم می‌زند و مردم ما جامعه بین‌المللی را به همبستگی و حمایت از قیام و مقاومت ایران برای آزادی فرامی خوانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eac24fe1-636c-415d-9c44-e52287d50882"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات