728 x 90

کنفرانس در دفتر حزب رادیکال ایتالیا

اگر رژیم ایران هزینه مالی کمک به گروه‌های تروریستی را صرف داخل کشور می‌کرد چه می‌شد؟

کنفرانس در دفتر حزب رادیکال ایتالیا
کنفرانس در دفتر حزب رادیکال ایتالیا

در کنفرانسی در دفتر حزب رادیکال ایتالیا، گزارش تحقیقی - اقتصادی ماریو بالداسارو معاون پیشین وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا با عنوان «اگر رژیم ایران هزینه مالی کمک به گروه‌های تروریستی را صرف داخل کشور می‌کرد چه می‌شد» معرفی شد.

در این کنفرانس که مدیریت آن را الیزابتا زامپاروتی به‌عهده داشت علاوه بر ماریو بالداسارو معاون پیشین وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا، جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا، سناتور لوچو مالآن، سناتور روبرتو رامپی اعضای سنای ایتالیا، نیکولا چیراچی نماینده پیشین پارلمان ایتالیا، سرجو دلیا دبیر انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید و بهزاد بهره بر سخنگوی جوامع ایرانی در ایتالیا شرکت داشتند.

 

الیزابتا زامپاروتی در شروع این کنفرانس، ضمن تأکید بر اهمیت اخراج سفیر و یک دیپلمات تروریست دیگر رژیم از آلبانی گفت این رژیم با توسل به تروریسم و اعدام و سرکوب علیه مقاومت و مردم ایران، به حکومت خود ادامه داده و به نسبت جمعیت این کشور، بالاترین اعدام را در دنیا دارد.

 

سپس ماریو بالداسارو معاون پیشین وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا و رئیس مؤسسه تحقیقات اقتصادی به ارائه گزارش تحقیقی پیرامون حمایت مالی رژیم ایران از گروه‌های تروریستی پرداخت و گفت رژیم ایران سالانه حداقل یک میلیارد دلار صرف شبه‌نظامیان وابسته به خود در عراق و یمن و لبنان و حتی در آمریکای لاتین می‌کند. وی تأکید کرد با هزینه‌هایی که رژیم صرف حمایت از گروه‌های تروریستی می‌کند، تنها در ظرف چهار سال می‌توان برای دو میلیون و چهارصد هزار نفر شغل ایجاد کرد و زیرساختهای کشور را بازسازی کرد.

 

سناتور لوچو مالآن عضو مجلس سنای ایتالیا در سخنانش گفت: در درون رژیم فساد مالی به یک فاجعه تبدیل شده است، این رژیم که رکورددار اعدام در جهان است و به ضرب شکنجه، شلاق و سرکوب اقلیتهای قومی و مذهبی حکومت می‌کند. کشورهای غربی نباید با چشم بستن بر این فجایع با این رژیم مراوده و معامله داشته باشند.

 

سناتور روبرتو رامپی عضو کمیسیون حقوق‌بشر سنای ایتالیا گفت حکومت آخوندها مردم ایران را سرکوب می‌کند و در منطقه برای بقای خود، ثبات کشورهای دیگر را به‌خطر انداخته است، این رژیم بزرگترین حامی تروریسم در جهان است بنابراین هر دولتی که خواهان امنیت و ثبات در جهان است باید در مقابل این رژیم بایستد.

 

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا گفت: بر اساس بررسیها رژیم ایران سالهاست که به یک خطر جهانی تبدیل شده است، همه می‌دانیم که رژیم ایران با صرف ثروت ملی مردم ایران، فقط دنبال حفظ بقای خود است، وی سپس با یادآوری نقش رژیم ایران در سوریه در سرپا نگه‌داشتن دیکتاتور خون‌ریز این کشور، سیاست مماشات کشورهای اروپایی با آخوندها را محکوم کرد و خواستار برخورد قاطع با رژیم آخوندی شد.

 

نیکولا چیراچی نماینده پیشین پارلمان ایتالیا با استقبال از سیاست جدید دولت آمریکا در برابر رژیم آخوندی گفت: ما باید این شجاعت را داشته باشیم که به رژیم ایران بگوییم بس است،، حکومت ایران امروز به‌لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به زانو درآمده است. باید در مقابل این رژیم با قاطعیت ایستاد و با سیاست‌هایش مقابله کرد.

 

بهزاد بهره بر سخنگوی جوامع ایرانی در ایتالیا ضمن تشکر از آقای بالداسارو به‌خاطر تحقیقاتش گفت: بایستی به فاجعه اقتصادی که رژیم به مردم ایران تحمیل کرده فساد و چپاول سردمداران حکومت را هم اضافه کنیم تا ابعاد فاجعه بیشتر برملا شود. مقاومت ایران ۴۰سال است که می‌گوید این رژیم اصلاح پذیر نیست. این رژیم سرمایه‌های کشور ثروتمندی هم‌چون ایران را برای حفظ حیاتش برباد داده و صرف جنگ‌افروزی و تروریسم کرده است.

 

آخرین سخنران این جلسه سرجو دلیا مسئول انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید بود وی گفت: تعداد اعدامها در دوران روحانی به‌اصطلاح مدره، به بیش از ۳۸۰۰فقره رسیده و تعداد نوجوانان اعدام شده رو به افزایش است، این رژیم در سال ۱۹۸۸ در تابستان به یک قتل‌عام گسترده دست زد و دهها هزار نفر در مدت کوتاهی اعدام شدند، بسیاری از کسانی که در این جنایتها دست داشته‌اند از جمله رئیس کنونی قوه قضاییه هم‌چنان در رأس کار هستند.

وی تأکید کرد: سیاست مماشات با رژیم حاکم بر ایران، در خدمت بخطر انداختن امنیت منطقه و جهان شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42463d19-36bb-4d87-b4b9-1bb49140e044"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات