728 x 90

اکوادور – اجلاس مشترک آمریکا و اروپا برای مقابله با فعالیتهای تروریستی حزب‌الله

اکوادور ـ اجلاس مشترک نیروهای انتظامی آمریکا و اروپا
اکوادور ـ اجلاس مشترک نیروهای انتظامی آمریکا و اروپا

 

وزارت‌خارجه آمریکا از تشکیل اجلاس مشترک نیروهای انتظامی آمریکا و اروپا برای هماهنگی در مقابله با فعالیت تروریست‌های حزب‌الله در کیتو پایتخت اکوادور خبر می‌دهد.

تمرکز مذاکرات این اجلاس بر قاره آمریکا متمرکز بود، که حزب‌الله فعالانه مشغول ایجاد زیربناهایی برای حمایت از فعالیتهای تروریستی و جنایتکارانه است.

شرکت کنندگان در این اجلاس دانسته‌های خود را درباره فعالیتهای حزب‌الله در مناطق خود به اشتراک گذاشتند و در مورد چگونگی تقویت همکاری هایشان در مقابله با این گروه خطرناک مذاکره کردند.

اجلاس هماهنگی نیروهای انتظامی در اواخر سال جاری میلادی با حضور مقامات بیش از سی کشور از خاور میانه، آسیا، اروپا، آفریقا، و آمریکای شمالی و جنوبی، همراه با مقامات اینترپل و یوروپُل، با موضوع مقابله با حزب‌الله برگزار خواهد شد.

 

بیشتر بدانید:

نفود تروریست‌های مورد حمایت رژیم ایران به آمریکای لاتین

سایت آمریکایی ترومپت روز جمعه ۲۸ اردیبهشت۹۷طی مقاله‌یی با عنوان: تروریست‌های مورد حمایت رژیم ایران به آمریکای لاتین نفوذ می‌کنند، نوشت: «بر اساس گزارشی که سه‌شنبه منتشر شد یک گروه تروریستی مورد حمایت رژیم ایران در منطقه مثلث مرزی آمریکای‌ لاتین پول‌شویی می‌کند. چنین فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه بین تقاطع آرژانتین، برزیل و پاراگوئه به مدت طولانی منبع نگرانی مقامات امنیتی ایالات‌متحده بوده‌است. این گزارش جدید که توسط شرکت مشاوره ریسک سیاسی آسامتریکا تهیه شده‌است، برآورد می‌کند که اقتصاد بازار سیاه در منطقه مثلث مرزی - ۴۳میلیارد دلار (بیش از کل محصول ناخالص ملی پاراگوئه) تولید می‌کند. سازمان تروریستی مورد حمایت رژیم ایران، حزب‌الله، به‌ویژه در این منطقه فعال است و از سهم خود از پولشویی برای کشتن شهروندان آمریکایی و هم‌پیمانان ایالات‌متحده در سراسر جهان استفاده می‌کند.

وال استریت ژورنال گزارش داد: پولی که به حزب‌الله از شبکه‌های غیرقانونی لبنان می‌رسد، نگرانی ویژه‌یی برای مقامهای ایالات‌متحده است، به‌خصوص هنگامی که دولت دونالد ترامپ با فشار بر رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن، نقش مهمی در جنگ داخلی سوریه در حمایت از رئیس‌جمهور بشار اسد در کنار روسیه و رژیم ایران ایفا می‌کند. "

 

سوءاستفاده حزب‌الله از شرایط ونزوئلا

ممکن است حزب‌الله از شرایط رو به وخامت در ونزوئلا سوءاستفاده کند تا نفوذ خود را به شمال آمریکا گسترش دهد. کارشناس متخصص امنیت، جوزف هامیر، مؤلف کتاب «نفوذ استراتژیک رژیم ایران در آمریکای‌لاتین»، اخیراً به بریت‌ بارت گزارش داد که معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا، طارق العسیمی که اصلیت سوری دارد در حال حاضر به‌طور علنی به‌عنوان اپوزیسیون مخالفت رئیس‌جمهور نیکلاس مادرو فعالیت‌هایش را تشدید کرده ‌است.

العسیمی متهم به اعطای پاسپورت به صدها عامل حزب‌الله بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ بوده‌است. روزنامه الشرق‌الاوسط و شبکه تلویزیونی المنار گزارش می‌دهند که سران حزب‌الله، معاون رئیس‌جمهور را به‌عنوان مناسب‌ترین سیاست‌مدار تأیید می‌کنند تا در نهایت جایگزین مادرو شوند.

 

پروژه کاساندرا

پروژه کاساندرا یک تحقیقات مخفی شامل ۳۰نهاد امنیتی آمریکا و خارجی بود. این تحقیقات نشان داد که حزب‌الله ۱میلیارد دلار در سال از قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و پولشویی جمع‌آوری کرده است. حزب‌الله به کارتل لوس زتاس کمک کرد تا مقادیر زیادی کوکائین را به ایالات‌متحده انتقال دهد. این پول که از فروش مواد مخدر در ایالات‌متحده به دست آمد، برای خرید خودروهای دست‌دوم به کار گرفته شد. این ماشین‌ها دوباره در غرب آفریقا فروخته می‌شدند و سپس این پول به بانکهای حامی حزب‌الله در لبنان فرستاده می‌شد.

همان‌طور که حزب‌الله به تقویت روابط خود با کارتل‌های مواد مخدر و سازمانهای جنایی در سراسر منطقه مثلث مرزی، ونزویلا و دیگر کشورهای آمریکای‌ لاتین ادامه می‌دهد، برای تروریستها قاچاق مواد مخدر، سلاح و دیگر مواد قاچاق کالا به آمریکا آسان‌تر می‌گردد.

لینک‌های مرتبط:

نگرانی از دخالتهای رژیم ایران در آمریکای لاتین در جلسه استماع کنگره آمریکا

ایلیانا رزلهتینن: حزب‌الله شعبه نیروی قدس سپاه پاسداران است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/411e176f-8824-496b-b303-c3ad2eb7ab1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات