728 x 90

اکسیوس: رژیم ایران با شروط آمریکا برای خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی موافقت نکرده است

مذاکرات برجام
مذاکرات برجام

سایت آمریکایی اکسیوس شامگاه چهارشنبه، سوم فروردین، به‌نقل از «دو منبع مطلع آمریکایی» و یک مقام رسمی اسراییلی نوشت که رژیم ایران شرط آمریکا برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمانهای تروریستی را نپذیرفته است.

به‌نوشته اکسیوس، در حالی که توافق برای احیای برجام «تقریباً کامل شده» درخواست رژیم ایران از رئیس‌جمهور آمریکا برای پاک کردن نام سپاه از فهرست تروریستی، یکی از آخرین اختلافات باقی مانده میان تهران و واشنگتن است.

بر اساس این گزارش، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مذاکراتی که به‌صورت غیرمستقیم با ایران و توسط انریکه مورا، هماهنگ‌کننده امور دیپلماتیک اتحادیه اروپا انجام داده، درخواست ایران برای حذف نام سپاه از سیاهه ترور را مورد بحث قرار داد.

پیش از گزارش اکسیوس در این زمینه که ایران شرط آمریکا برای حذف نام سپاه از فهرست ترور را نپذیرفته، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نیز روز سوم فروردین نوشته بود که این مسئله، اکنون جدی‌ترین مانع بر سر راه احیای برجام است و اسرائیل و امیرنشین‌های خلیج فارس آمریکا را زیر فشار گذاشته‌اند که با حذف نام سپاه از فهرست ترور موافقت نکند.

مقامات ارشد آمریکایی به وال‌استریت ژورنال گفتند که ناکامی در دستیابی به سازش با ایران بر سر سپاه، ممکن است مذاکرات وین را با فروپاشی روبرو کند.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند که نشست رابرت مالی در کنگره برای ارائه توضیحات در مورد مذاکرات وین، با مخالفت شدید جمهوری‌خواهان روبرو شد و شماری از دمکرات‌ها نیز در اتحاد با جمهوری‌خواهان، از توضیحات آقای مالی در مورد احتمال حذف نام سپاه از فهرست ترور، به‌شدت خشمگین شده و با خروج از نشست، مفاد جلسه را با رسانه‌ها در میان گذاشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff203902-361d-4de2-91eb-952b233b4c61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات