728 x 90

اکسپرس: بحران کرونای ایران "آمار مهندسی شده"

کرونا در ایران
کرونا در ایران

اکسپرس لندن درباره پنهان‌کاری رژیم درباره آمار قربانیان مبتلا به کرونا نوشت: «طی هفته‌های اخیر ایران شاهد موج دوم ویروس کرونا بوده است. اما اکنون نیروهای اپوزیسیون می‌گویند که آمار رسمی فوتیها در ایران بسا بیش از آنچه مقامات پذیرفته‌اند می‌باشد».

این منبع با اشاره به آمار ارائه شده قربانیان کرونا توسط مجاهدین افزود: «با این آمار، ایران عملاً بعد از آمریکا و برزیل سومین کشور در مرگ و میر در جهان می‌باشد».

محمدرضا محبوب‌فر، عضو ستاد حکومتی مقابله با کرونا و اپیدمیولوژیست در مصاحبه‌یی با «جهان صنعت نیوز» روز ۱۸مرداد گفت: «دقیقا یک ماه قبل از اعلام رسمی ظهور کرونا در کشور یعنی در اوایل دیماه اولین بیمار مبتلا به کرونا مشاهده شده است. ولی آن زمان دولت به دلایل سیاسی و امنیتی پنهان‌کاری کرد و بعد از مراسم ۲۲بهمن و انتخابات مجلس بالاخره دولت تصمیم گرفت وجود شیوع کرونا در کشور را اعلام کند».

وی افزود: «متأسفانه از همان ابتدا یک اطلاع‌رسانی شفاف برای جامعه صورت نگرفت. قطعاً از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون این آمار مهندسی شده است. در هر صورت این آمار بر اساس ملاحظات سیاسی و امنیتی به جامعه تزریق می‌شود. به عقیده بنده آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت (تعداد مبتلایان و فوتی‌ها) یک‌بیستم آمار حقیقی و واقعی است».

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۱مرداد۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۷۳شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۶هزار و ۷۰۰نفر رسیده است. شمار قربانیان در خراسان شمالی به ۱۳۱۷نفر، در خوزستان به ۵۹۸۷نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۷۲۱نفر، در فارس به ۲۴۲۵نفر، در قم به ۴۳۷۰نفر، در کرمان به ۱۳۲۳نفر، در کرمانشاه به ۲۱۱۰نفر، در گلستان به ۲۳۹۷نفر، در لرستان به ۳۵۲۷نفر، در مازندران به ۴۰۷۴نفر و در هرمزگان به ۱۱۲۵نفر رسیده است.

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «این را نمی‌شود کتمان کرد که ما بالاخره در بعضی از موارد خار در گلو هستیم و بالاخره بعضی حرفها را نمی‌توانیم بزنیم این هم به‌خاطر خصوصیات اقتصادی کشور هست» (شبکه خبر رژیم ۲۱مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ce9cb4d-7051-4804-9fb6-1b95e30ec1c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات