728 x 90

اکسپرس انگلستان: رژیم ایران تروریسم سایبری را دامن می‌زند

مقاله اکسپرس در مورد سایبری رژیم
مقاله اکسپرس در مورد سایبری رژیم

استراون استیونسون هماهنگ‌کننده کارزار برای تغییر در ایران طی مقاله‌یی که در اکسپرس انگلستان درج شده نوشت: بنا‌ به اسنادی که توسط شورای ملی مقاومت ایران فاش شده است، سپاه پاسداران در حال دامن زدن به یک جنگ سایبری است تا رژیم مذهبی خود را حفظ کند. این رژیم از حملات سایبری استفاده می‌کند تا مردم را سرکوب کند.

در این افشاگری، حسین عابدینی از شورای ملی مقاومت ایران گفت رژیم ایران از امکان سایبری برای حمله به ۵۰میلیون ایرانی که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، استفاده می‌کند.

بنا‌ به یک سند انفجاری؛ موج جدیدی از جنگ سایبری از تکنیک شناسایی انبوه استفاده می‌کند تا فعالانه ارتباطات اعتراض کنندگان و مخالفان را مختل کند و تروریسم را در سراسر جهان بگستراند.

در این اسناد آمده است که میلیونها ایرانی به اینترنت دسترسی دارند و بیش از ۴۸میلیون ایرانی اسمارتفون دارند.

 

این سند می‌افزاید جوانان در ایران جمعیت ناآرامی هستند که به‌طور فزاینده‌یی و طی سالها با تکنیک رسانها های اجتماعی چفت شده‌اند تا محدودیتها و سانسور این رژیم را دور بزنند.

 

بنا‌ به‌گفته شورای ملی مقاومت ایران، مقاومت مستمر سایبری توسط عموم مردم، رژیم را واداشته که ترافیک اینترنتی را با سیستمهای کنترل شده دولتی مهار نماید و کار را برای هر کاربری برای دور زدن سرکوبی سایبری، دشوار بسازد.

این سند رسوا از کار رژیم؛ استدلال شده که رژیم ایران در میان معدود دولتهای جهان است که میدان تست حملات سایبری و استراتژی‌اش را شهروندان خود ایران قرار داده است.

این کار با این سیاست تهران همسو است که سالهاست رعب و خفقان را در داخل و ترویج ترور و بنیادگرایی اسلامی در خارج را دنبال می‌کرده است.

 

در این سند آمده است که رژیم ایران از بدافزارهای اینترنتی از جمله از اسپای ور یا نرم‌افزار جاسوسی استفاده می‌کند که در اسمارتفونها تعبیه شده تا مخفیانه علیه مردم جاسوسی کند.

 

بنا‌ به اسناد ارائه شده توسط شورای ملی مقاومت ایران؛ این ابزار در سراسر بازار موبایل ایران یا «کافه بازار» توزیع می‌شوند. بنا‌ به این اسناد یکی از این سیستمها که روی کاربران جاسوسی می‌کند موبوگرام است که با ویژگیهای جاسوسی و شناسایی که دارد می‌تواند دسترسی و اختیارات قابل توجهی را بدون رضایت یا اطلاع کاربران به‌دست آورد.

 

در سند این شورا آمده که علی خامنه‌ای ولی‌فقیه ایران گفته است فضای سایبری همانقدر مهم است که انقلاب اسلامی مهم است و تهدید سایبری اهمیت زیادی قائل است.

 

خامنه‌ای همچنین در اوت ۲۰۱۷گفته بود اگر من رهبر انقلاب نبودم قطعاً مسئول فضای سایبری می‌شدم...

 

در این افشاگری، عابدینی از شورای ملی مقاومت ایران گفت این رژیم از امکان سرکوبی سایبری را برای حمله به حدود ۵۰میلیون ایرانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند بکار گرفته است.

وی گفت جوانان ایران با تکنیک آشنا هستند و برای ارسال پیام هایشان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

بنا‌ به این اسناد؛ رژیم ایران از تروریسم سایبری برای حمله هم به غربیها در اینجا و هم در دانشگاه‌ها در انگلستان و علیه مردم خودش استفاده می‌کند.

 

این نماینده حامی تغییر رژیم در ایران در ادامه صحبتهایش گفت پارلمانترهای بریتانیا شخصاً توسط این رژیم بدخواه هدف قرار گرفته‌اند.

افشاگریهای فوق‌العاده او بعد از آن است که صدها حساب فیس‌بوک در ماه گذشته به‌خاطر لینک‌های مظنون به ارتباط با رژیم ایران و روسیه بحال تعلیق درآمدند. این لینکها معلوم شد [به نفع ایران] از طریق حداقل ۷۰وبسایت به کشورها از افغانستان تا روسیه دروغپراکنی می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a022cee-4c4f-4413-97a8-920041858a82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات