728 x 90

اکسپرس: اقدام ناگهانی پرداخت پول، علامتی از هراس رژیم ایران از درجه اعتراضات است

هراس رژیم ایران از اعتراضات
هراس رژیم ایران از اعتراضات

اکسپرس روز سه‌شنبه ۲۸ آبان ۹۸ نوشت که رژیم ایران با عجله شروع به پرداخت مبالغ وعده داده شده به حدود ۶۰میلیون شهروند، به‌عنوان هدف اعلام شده از تصمیم افزایش قیمت بنزین، کرد ولی تصور می‌رود دست زدن ناگهانی به پرداخت پول علامتی از هراس رژیم از درجه اعتراضات موجود است.

این خبرگزاری ادعای رژیم درباره فروکش کردن اعتراضات را زیر سؤال برد و افزود که مقامات رژیم ایران گفته‌اند که اعتراضاتی که در آخر هفته فوران کردند، فروکش کرده‌اند. با این حال، با وجود بسته بودن اینترنت، گزارشهایی منتشر شده است که تصویری متفاوت و بسیار خشن‌تر را نشان می‌دهند.

اکسپرس اضافه کرد که اعتراضات گسترده در سراسر ایران با افزایش شدید قیمت بنزین، که ۳۰۰٪ افزایش در برخی موارد گزارش‌شده است، در آخر هفته شروع شد. اعتراضات به‌سرعت در خارج از تهران و به سراسر کشور گسترش یافت و بیش از ۱۰۰شهر و شهرستان درگیر ناآرامی‌های فزاینده‌یی شدند، همزمان نیروهای امنیتی با معترضان با نیروی مرگبار رویارویی کردند.

 

گزارشهایی در مورد خشونت ادامه‌دار و بالا رفتن سریع آمار کشته‌شدگان منتشر شده است.

اکسپرس به‌ نقل از شاهین قبادی، سخنگوی رسمی مجاهدین خلق ایران (MEK) نوشت: ادعای امروز رژیم آخوندها مبنی بر اختصاص درآمد از افزایش قیمت بنزین به مردم اقدامی ناامیدانه و فریب‌کارانه برای مقابله با اعتراضات رو به رشد در سراسر کشور است.

قبادی افزود: این اعتراضات فراتر از خشم نسبت به قیمت بنزین بوده و به‌طور کلی هدف، رژیم بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: نقشه جدید رژیم با شکست روبه‌رو خواهد شد، زیرا خواست مردم ایران همان‌طور که در قیام فعلی منعکس شده است سرنگونی کل رژیم است.

اکسپرس نوشت: به‌گفته شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، خامنه‌ای به سپاه پاسداران و سایر نیروهای سرکوبگر دستور داد تا در شهرهای مختلف به روی تظاهر کنندگان آتش باز کنند.

گزارشها حاکی از شلیک کور به معترضان در تلاش برای متفرق کردن جمعیت و دسترسی به خیابان‌ها است.

قبادی گفت: خامنه‌ای و دیگر رهبران رژیم به‌طور علنی اعتراف کردند که مجاهدین خلق اصلیترین عامل قیام بوده‌اند و دستور سرکوب خونین قیام را داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9910d41-a25e-42a1-a1e6-25c48edc33b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات