728 x 90

اپوزیسیون سوریه خواستار نقش فعال اتحادیه عرب در توقف قتل‌عام در سوریه شد

نصر الحریری
نصر الحریری

به گزارش سایت ائتلاف اپوزیسیون ملی سوریه نصر الحریری رئیس کمیسیون مذاکرات سوریه با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، در مرکز اتحادیه عرب در نیویورک ملاقات کرد. وی از اتحادیه عرب خواست مواضع جدی و مستحکم علیه کشتار غیرنظامیان به‌ویژه در استان ادلب سوریه اتخاذ کند

در این دیدار دو طرف در مورد فاجعه انسانی که در ” منطقه امن “ در شمال‌غربی سوریه در حال وقوع است به‌طور خاص وضعیت بحرانی در ادلب بحث و گفتگو کردند.

 

الحریری بر ضرورت اقدام کشورهای عربی برای توقف ” قتل‌عام “ جاری در سوریه و تلاش برای آتش‌بس سراسری، و تضمین ارائه کمکهای انسان‌دوستانه تأکید کرد. وی بر تأمین آزادی، شئون انسانی و تغییر دموکراتیک در سوریه تأکید کرد.

نصر الحریری گفت:‌ رژیم اسد اصرار دارد از نیروهای بی‌رحم برای سرکوبی انقلاب مردم سوریه استفاده کند. وی روی کمکهای حامیانی که در پی یک راه‌حل کشتار و خون‌ریزی نظامی هستند، حساب می‌کند.

نصر الحریری اظهار امیدواری کرد که کمیسیون قانون اساسی راه را برای یک انتقال سیاسی واقعی در کشور هموار کند. این انتقال می‌تواند از طریق اجرای کامل قطعنامه ۲۲۵۴سازمان ملل محقق شود.

وی همچنین خواستار آزادی زندانیان در بند سوریه شد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4ea9531-a889-40c4-b41b-566418f5c1b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات