728 x 90

ایتالیا: کنفرانس به‌مناسبت فرا رسیدن سال نو در حمایت از قیام سراسری مردم ایران در شهر تورینو

به‌مناسبت فرا رسیدن سال نو، به دعوت انجمن ایران آزاد و دموکراتیک و با همکاری انجمن کمکهای بین‌المللی جلسه‌یی در شهر تورینوی ایتالیا با حضور شخصیتهای سیاسی و حقوق بشری این کشور، در حمایت از قیام مردم ایران برگزار شد.

سخنرانان این جلسه، همبستگی خود را با مردم بپاخاسته ایران ابراز کردند و بر لزوم حمایت از مقاومت ایران برای تغییر دموکراتیک و استقرار آزادی تأکید کردند.

در ابتدای جلسه در شهر تورینو ایتالیا، دکتر جوانی  سارتوریو  رئیس انجمن «کمک بین‌المللی» ضمن خوشامدگویی به حاضران، گفت: عید نوروز را به مردم ایران تبریک می‌گویم و برای آنها آزادی را آرزومندم. نقض حقوق بشر در ایران توسط رژیم دیکتاتوری مذهبی، به‌شدت نگران‌کننده است؛ به‌خصوص رفتار وحشیانه‌یی که این رژیم در تظاهرات اخیر با مردم داشت. این وظیفة انسانی و اخلاقی ما است که قدم به قدم با زنان و مردان ایران در قیامشان برای آزادی همراه باشیم.

پس از آن دکتر جان پیه‌رو لئو  نایب‌رئیس کمیته حقوق بشر استانداری پیومونته با تبریک سال نو به مردم ایران، اظهار داشت: آزادی و دموکراسی در ایران به دموکراسی و حقوق بشر ما پیوند خورده است. سرکوب آزادی و نقص حقوق بشر در ایران به‌معنی توهین به تمامی ملت‌هاست. قیام مردم ایران ثابت کرد که آنها خواهان تغییر رژیم دیکتاتوری هستند و این وظیفة ما است که در کنار آنها بایستیم. تغییر دیکتاتوری مذهبی در ایران برابر است با صلح در خاورمیانه و تغییر مثبت در مناسبات و روابط تاریخ معاصر.

دکتر جان پیه رو لئو  تأکید کرد: پشتیبانی و حمایت از مقاومت مردم ایران به رهبری خانم مریم رجوی، امید به برقرای دموکراسی در ایران را مجسم می‌کند و بهعقیدهٴ من این تنها راه‌حل است.

برای خلاصی از این دیکتاتوری، باید از جوانان ایران حمایت کرد؛ آنها گل‌های معطری در کویری که آخوندها ساخته‌اند هستند. (ما باید همچنین در این راستا) از مقاومت ایران حمایت کنیم که حضور فعال خود را در این قیام به نمایش گذاشته است.

در این جلسه اریکا باستازین نمایندهٴ عفو بین‌الملل در استان پیومونته خلاصةی از گزارش سالانهٴ این سازمان در مورد نقص حقوق بشر در ایران را قرائت کرد و جنایات رژیم از جمله در جریان قیام سراسری مردم ایران را بر شمرد.

آخرین سخنران جلسه دکتر یوسف لسانی از انجمن ایران آزاد و دموکراتیک بعد از ارائهٴ گزارشی در مورد اهمیت و ویژگی‌های قیام مردم ایران و وضعیت رژیم، گفت: (قیام‌کنندگان) خواهان یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت هستند؛ یعنی همان آرمان و هدفی که جنبش مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران بیش از سه دهه است برای محقق کردن آن مبازه می‌کند که البته با پرداخت بهایی بی‌کران و بسیار سنگین همراه است. جای آن دارد که یاد شهیدان قهرمان قیام را گرامی بداریم.

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات