728 x 90

اوکراین: ممکن است نیاز باشد موشکهای ایرانی که توسط روسیه خریداری شده را در سکوی پرتاب‌شان نابود کنیم

یوری احنات سخنگوی نیروی هوایی اوکراین
یوری احنات سخنگوی نیروی هوایی اوکراین

سی ان ان روز ۱۷ آبان در مطلبی نوشت: یک مقام اوکراینی می‌گوید ممکن است نیاز باشد تا موشک‌های بالستیک ایرانی که توسط روسیه خریداری شده است، را در سکوهای پرتاب‌شان نابود کرد.

نیروی هوایی اوکراین می‌گوید: سامانه‌های پدافند هوایی جدید غربی به مقابله با تهدید جدید موشکهای بالستیک ایران که بر اساس گزارشهای غیررسمی توسط روسیه خریداری شده‌اند، کمک خواهند کرد.

یوری احنات سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، در یک نشست توجیهی در کی‌یف گفت: ممکن است اوکراین موشکهای ایرانی را در سایت‌های پرتاب‌شان که احتمالاً در داخل خاک روسیه قرار دارند هدف قرار دهد.

این موشکها به هر نحوی که امکان دارد باید منهدم شوند، احتمالاً از مکانی که پرتاب می‌شوند. زیرا ما هیچ ابزار مؤثری به جز تخریب فیزیکی آنها در مرحله پرتاب برای مقابله با [موشک‌های] بالستیک نداریم.

احنات گفت: موشکهای ایرانی دارای برد ۳۰۰ و ۷۰۰ کیلومتر هستند. این موشکها در اصل هیچ نکته جدیدی برای اوکراین ندارند، زیرا موشک‌های اسکندر [ساخت روسیه] از روز اول جنگ مورد استفاده قرار گرفتند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f925183a-fdef-4ef0-9190-2198fe510ad6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات