728 x 90

اوکراین به‌دنبال قطع روابط دیپلماتیک با رژیم ایران است

دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین
دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین

خبرگزاری رویترز نوشت: اوکراین در تلاش است تا روابط دیپلماتیک خود را با رژیم ایران به‌دلیل ارسال تسلیحات به روسیه قطع کند.
وزیر امور خارجه اوکراین روز سه‌شنبه گفت که در حال ارائه پیشنهادی به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور کی‌یف برای قطع روابط دیپلماتیک با تهران به‌دلیل ارسال سلاح به روسیه است.
دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، در یک کنفرانس خبری گفت که تهران مسئولیت کامل تخریب در اوکراین را برعهده دارد و گفت که کی‌یف یادداشتی رسمی به اسراییل ارسال خواهد کرد تا به‌دنبال تدارکات فوری دفاع هوایی و همکاری در این بخش باشد.

همزمان خبرگزاری رویترز به‌نقل از منابع آگاه از قصد رژیم ایران برای فروش بیشتر تسلیحات به روسیه خبر داد.

کولبا روز سه‌شنبه ۲۶مهر در ویدیویی که در حساب فیس‌بوک خود منتشر کرد گفت با توجه به خسارات گسترده وارد آمده از سوی پهپادهای ایرانی به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین و نظر به کشته‌ها و جراحات بر جای مانده بر شهروندان، پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک با رژیم ایران را برای بررسی به رئیس‌جمهوری ارائه می‌کند.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین، تهران پهپادهای ساخت رژیم ایران را در اختیار روسیه قرار داده است، در حالی که به اوکراین گفته است «مخالف جنگ» است و از هیچ‌یک از طرفین حمایت نمی‌کند.

در روزهای اخیر، کی‌یف بارها استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران - از جمله پهپادهای انتحاری شاهد ۱۳۶ - را برای حمله به زیرساخت‌های انرژی غیرنظامی در اوکراین محکوم کرده است.

کولبا در توضیح پیشنهاد خود به رئیس‌جمهور زلنسکی پس از گزارشهای رسانه‌ها مبنی بر ارسال قریب‌الوقوع موشکهای زمین به زمین ایران به مسکو، بر «گزارشهایی درباره ادامه احتمالی ارسال تسلیحات از سوی ایران به روسیه» تأکید کرد.

او در این ویدیو با انتقاد از این‌که «اقدامات ایران شرارت و دروغی است که ما آن را تحمل نخواهیم کرد»، گفت: «تهران مسئولیت کامل تخریب روابط با اوکراین را برعهده دارد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8185fd11-f5e5-48f8-98d1-10805d6cda65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات