728 x 90

اولی هاینونن: بیانیه اتحادیه اروپا درباره برجام کاملاًً گمراه‌کننده است

اولی هاینونن مشاور ارشد در زمینه علوم و منع گسترش سلاح  هسته یی
اولی هاینونن مشاور ارشد در زمینه علوم و منع گسترش سلاح هسته یی

اولی هاینونن مشاور ارشد در زمینه علوم و منع گسترش سلاح هسته‌یی در بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشنگتن درباره بیانیه اتحادیه اروپا می‌گوید این بیانیه کاملاً گمراه‌کننده است.

به گزارش واشنگتن تایمز، هفته گذشته اتحادیه اروپا بیانیه‌یی درباره برجام صادر کرد که ادعا می‌کرد ”برجام در حال کار کردن و تحقق اهداف خود است، یعنی اطمینان از این‌که برنامه‌ ایران به‌طور انحصاری صلح‌آمیز است و همان‌طور که در ۱۱گزارش متوالی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) تأیید شده است.“

اولی هاینونن که ۲۷سال در آژانس خدمت کرده است، از جمله به‌عنوان معاون مدیر کل آن و به‌عنوان سرپرست گروه حفاظت آن، توضیح داد: ‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آنچه اتحادیه اروپا ادعا می‌کند را نگفته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها در گزارشهای خود گفته است هم‌چنان به بررسی عدم انحراف مواد هسته‌یی اعلام شده ادامه می‌دهد، اما تأیید نکرده است که برنامه هسته‌یی ایران به‌طور انحصاری صلح‌آمیز باقی مانده است...

 

اتحادیه اروپا مصمم است اطلاعات برنامه اتمی رژیم ایران را نادیده بگیرد.

تامین مالی و آموزش تروریست‌ها در کشورهای مختلف توسط رژیم ایران صورت می‌گیرد، کمکهای این رژیم بشار اسد را قادر به‌ قتل‌عام در سوریه می‌کند، رژیم ایران همچنین به‌طور غیرقانونی شبه‌‌نظامیان حوثی در یمن را مسلح می‌کند، از گروه‌های وابسته به القاعده در افغانستان حمایت می‌کند، موشکهایی که می‌توانند کلاهک‌های هسته‌یی را حمل کنند توسعه می‌دهد، دسترسی به آبراه‌های بین‌المللی را تهدید می‌کند و به‌طور جدی ناقض حقوق اساسی بشر در کشور است...

 

اروپا جنایات تروریستی رژیم ایران را نادیده می‌گیرد

حتی جنایاتی که رژیم ایران در خاک اروپا انجام داده‌اند، تاثیری در سیاست این اتحادیه نداشته است. در اواخر ماه ژوئن، مقامات امنیتی بلژیک، فرانسه و آلمان طرح توطئه برای بمب‌گذاری یک گردهمایی بزرگ در پاریس از مخالفان ایران در تبعید را خنثی کردند، یک اجتماع که اروپاییها و آمریکاییهای برجسته نیز شرکت داشتند.

مغز متفکر متهم در پشت این تلاش برای حمله تروریستی: اسدالله اسدی، یک دیپلمات ایرانی مستقر در وین بود. در آلمان دستگیر شد، مکانیکه او از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست...

یک گزارش که در ماه ژوئیه توسط مرکز ملی مبارزه با تروریسم ایالات متحده منتشر شد، روشن می‌کند.” انتخاب یاداشتهای فعالیتهای عملیاتی تحت حمایت ایران را در اروپا، ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۸“: رژیم ایران به جهان و مردم خود رنج و مرگ آورده است، فقط در اروپا، بمب‌گذاریهای تروریستی و سایر حملات تروریستی تحت حمایت ایران، زندگی بی‌شماری را در معرض خطر قرار داده‌اند.“

 

بیشتر بخوایند:

فرمانده سنتکام: تهدید رژیم ایران بعد از برجام ممکن است به اقدام نظامی نیاز داشته باشد

ژنرال جوزف ووتل، فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا، (سنتکام) روز چهارشنبه در برابر کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: آمریکا لازم است برای متوقف‌ساختن فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران در خاورمیانه، آفریقای شمالی و جنوب آسیا که بعد از برجام تشدید شده، اقدام نظامی را در نظر بگیرد.

وی طی شهادتنامه مکتوب خود گفت رژیم ایران قابل توجه‌ترین تهدید را نسبت به ناحیه مرکزی و علیه منافع ملی ما و منافع ملی دوستان و متحدان ما ایجاد کرده است. ما هیچ بهبودی در رفتار رژیم ایران بعد از برجام ندیده‌ایم.

 

افزایش فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران


ژنرال وتل گفت من مشخصاً بر این باورم که رژیم ایران فعالیتهای بی‌ثبات کننده خود را افزوده است، متأسفانه توافق برجام باعث شده است که برخی باور کنند که ما اساساً به مسأله رژیم ایران پرداخته‌ایم، در حالیکه این‌طور نیست. علاوه بر تهدید بالقوه اتمی، رژیم ایران چند تهدید دیگر معتبر هم دارد. آنها یک برنامه تازه موشکی بالستیک دارند و ما همچنین نسبت به فعالیتهای سایبری و دریایی آنها و همچنین فعالیتهای نیروی قدس سپاه پاسداران و شبکه‌های وابسته به آن شامل نیروی نارکو تروریستی (تروریستی و مرتبط با مواد مخدر) حزب‌الله نگران هستیم.

ژنرال جوزف ووتل گفت بعد از امضای توافق اتمی، رژیم ایران به‌طور آشکاری روی توسعه نفوذ و قدرتش در منطقه مرکزی متمرکز بوده است. این واقعیت که رژیم ایران بزرگترین تهدید درازمدت علیه منافع آمریکا در منطقه مرکزی است، بایستی فرصتها برای اطمینان دادن به متحدان و هم، شکل دادن به رفتار رژیم ایران را دریابیم.

وی افزود برای متوقف‌ساختن تهدید فزاینده رژیم ایران، آمریکا باید اقدام نظامی و سایر اقدامات را در نظر بگیرد... رژیم ایران بایستی آگاه باشد که نسبت به فعالیتهای بدخواهانه‌اش عواقبی خواهد بود.

 

لئونارد لنس: فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران، جهان را به خطر می‌اندازد

لئونارد لنس عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از نیوجرسی روز جمعه ۲۲دی در واکنش به بیانیه شب گذشته دونالد ترامپ درباره برجام گفت:‌ اکنون کنگره باید اقدام کند. اولویت سیاست من در قبال رژیم ایران این است: دفاع از مردم ایران، اصلاح توافق ناقض رژیم ایران، مجازات متجاوزان به حقوق‌بشر و تروریستها و حامیان‌شان است.

وی افزود: متحدان نیز باید قدم بردارند و کمک کنند. فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران، نه فقط آمریکا بلکه جهان را به خطر می‌اندازد.

 

مطالب مرتبط

تحریم، شکست برجام و مسابقه شرکتهای خارجی برای خروج از ایران

واکنشهای هیستریک رژیم ایران در قبال خروج آمریکا از برجام

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6117974d-98f3-47b6-b140-ab18ae68f756"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات