728 x 90

اولویت‌های دریافت واکسن کرونا در آلمان

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان
ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان روز جمعه ۲۸آذر، دریافت واکسن کرونا توسط شهروندان را اولویت بندی کرده و گفت مرحله نخست واکسینه کردن شهروندان به سالمندان و گروه‌های در معرض خطر اختصاص خواهد داشت و ۲۷دسامبر آغاز می‌شود. این روند در اغلب کشورهای جهان تقریباً به همین شکل خواهد بود.

وزیر بهداشت آلمان افزود، واکسن کرونا در مرحله اول به کسانی اختصاص می‌یابد که بیش از دیگران به حفاظت نیاز دارند و به همین دلیل در این مرحله ساکنان خانه‌های سالمندان و شهروندان بالای ۸۰سال واکسینه می‌شوند.

گفته می‌شود، آژانس دارویی اروپا (EMA) مجوز توزیع واکسن بیون‌تک- فایزر، محصول دو شرکت داروسازی آلمانی و آمریکایی را ۲۲دسامبر صادر کند. وزیران بهداشت دولتهای ایالتی آلمان توافق کرده‌اند که واکسیناسیون شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا پس از کریسمس و از ۲۷دسامبر آغاز شود.

ینس اشپان این اولویت‌بندی را با اشاره به این‌که نیمی از قربانیان بیماری کووید۱۹ در آلمان شهروندان بالای ۸۰ساله هستند و مراقبت از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه را اولویت نخست کارزار واکسیناسیون اعلام کرد.

وی هم‌چنین گفت، مرحله نخست واکسینه کردن سالمندان و گروه‌های در معرض خطر یک تا دو ماه زمان می‌برد و مرحله بعدی پس از آن آغاز می‌شود. او تأکید کرد که این حرف به این معناست که "زمستانی طولانی" در پیش خواهد بود.

شایان ذکر است که پزشکان و کادر درمانی نیز شامل گروه نخست اولویتها می‌شوند، اما در روزهای نخست تزریق واکسن کرونا این کار در خانه‌ها و مراکز مراقبت از سالمندان انجام خواهد شد.

شاغلانی که به‌طور خاص در معرض خطر به‌شمار می‌روند، مانند کارکنان خدمات آمبولانس و اورژانس، کادر درمانی در مراکز مراقبت‌های ویژه و مددکارانی که مراقبت از سالمندان را برعهده دارند نیز در گروه نخست اولویتها قرار دارند.

وزیر بهداشت آلمان از شهروندانی که شامل اولویت نخست نمی‌شوند خواست بردبار باشند تا نوبت به آنها هم برسد. پیش‌بینی می‌شود پس از صدور مجوز واکسن بیون‌تک- فایزر دست‌کم ۴۰۰هزار دوز آن در اختیار وزارت بهداشت آلمان قرار گیرد.

گفته شده است که گروه اولویت دوم شامل تمام شهروندان بالای ۷۰سال سن، افراد با سابقه بیماری سخت و تمام کسانی می‌شود که با اشخاص نیازمند به مراقبت و زنان باردار ارتباط دارند.

در گروه بعدی، نوبت به افرادی در گروه‌های سنی مختلف می‌رسد که سابقه بیماری زمینه‌ای دارند. شاغلان در بخش‌های مرتبط با زیرساختها مانند آتش‌نشانی، نیروی پلیس، خدمات حمل و نقل عمومی و مدیریت پسماند نیز در گروه اولویت‌های سوم قرار دارند. و در نهایت تمام شهروندان ساکن و دارای اجازه اقامت آلمان که تمایل به واکسینه شدن دارند در گروه چهارم قرار می‌گیرند.

بر اساس پیش‌بینی وزیر بهداشت آلمان در سه ماهه نخست سال۲۰۲۱ بین ۱۱ تا ۱۳میلیون دوز واکسن در اختیار شهروندان قرار گیرد. او هم‌چنین احتمال داده است که با توجه به امکان صدور مجوز برای واکسن شرکت‌های دیگر، در روزهای آینده این میزان افزایش یابد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fec8ccab-b7a9-41a5-bee7-966cb770bf0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات