728 x 90

اورینت: کشتار سوخت‌بران در سیستان و بلوچستان به‌دست پاسداران جنایتکار

درگیریهای مردم سراوان با نیروهای سرکوبگر
درگیریهای مردم سراوان با نیروهای سرکوبگر

سایت اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه روز ۶اسفند درباره خیزش و قهرمانیهای جوانان و مردم سراوان در سیستان و بلوچستان نوشت: چندین شهر استان سیستان و بلوچستان با اکثریت اهل تسنن از سه روز قبل به‌دلیل درگیریهای خونین مردم با نیروهای سرکوبگر سپاه شعله‌ور شده و درگیریهای مستمر بین مردم و نیروهای جنایتکار پاسداران ادامه داشته است. در این درگیریها تعدادی از سوخت‌بران از اهالی این استان به دست نیروهای سرکوبگر رژیم آخوندی کشته شدند.

اورینت افزود: درگیریها از دو روز قبل، بعد از آن‌که سپاه ۱۰نفر از سوخت‌بران را در مرزهای شهر سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی کشور به‌قتل رساند شروع شد.
پاسداران جنایتکار برای دستگیری این سوخت‌بران و ممانعت از انتقال نفت برایشان موانع و چاله‌هایی تعبیه کرده بودند، در پی این کشتار در سراوان، مردم شهر صبح سه‌شنبه ۵اسفند، اعتراضاتی شدیدی را به‌رغم استقرار گسترده نیروهای سرکوبگر و نیروهای امنیتی و پلیس سازمان دادند و به سمت فرمانداری سراوان رفته و با رگبار گلوله و گاز اشک‌آور مواجه شدند و همین موضوع باعث شد که تعدادی از مردم کشته و مجروح شوند. این اقدام معترضان را بر آن داشت که ساختمان فرمانداری را به تصرف خود در آورند.

منابع پزشکی گزارش کردند که بیمارستان رازی سراوان با کمبود جدی خون مواجه است و رژیم رساندن کمکهای پزشکی را رد می‌کند. رژیم همزمان اینترنت سراوان را قطع کرده و راههای منتهی به این شهر را بسته است.
تصاویر و کلیپهای منتشر شده توسط فعالان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تعدادی از خودروهای پلیس به آتش کشیده شده و راهها مسدود شده و مقر پاسداران جنایتکار به محاصره در آمده است و رژیم آخوندی نیز نیروهای تقویتی به این مناطق شعله‌ور اعزام می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e708aeb-afdb-43e6-94ae-c40631b98ce8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات