728 x 90

اوجگیری کرونا در پکن

تشدید محدودیت‌ها در پکن
تشدید محدودیت‌ها در پکن

سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه ۲۷خردادماه در گزارشی اعلام کرد دست کم ۱۰۰مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در پکن مشاهده شده است.
در حالی‌که در ۷هفته گذشته تنها مواردی از ابتلا به کووید-۱۹ در پکن ثبت شده بودند که مبتلایان از خارج از چین به این شهر سفر کرده بودند.
رسانه‌های محلی در پکن گزارش کرده‌اند که موارد تازه ابتلا به این بیماری در پکن مربوط به سرایت ویروس کرونا در یک بازار تره‌بار در جنوب پکن است.
آزمایش‌ها انجام شده بیانگر آلوده بودن تخته‌های ماهی پاک کردن در این بازار است و به همین خاطر فروش ماهی آزاد وارداتی در فروشگاههای پکن متوقف شده است.
اما سازمان بهداشت جهانی آلوده بودن این نوع ماهی و بسته‌بندی آن را صرفاً یک نظریه دانسته است.
مقام‌های مرکز کنترل بیماریهای عفونی چین اعلام کردند، سویه ویروس شناسایی‌ شده در بازار شینفادی به ویروس کرونای نوپدیدی که قبلاً در چین شناسایی شده، شباهت ندارد.


مقام‌های بهداشتی با برپایی ۲۰۰ مرکز آزمایشگاهی، از ۲۰۰هزار مشتری این بازار خواسته‌اند برای آزمایش مراجعه کنند و چند روزی است که بازار تره‌بار شینفادی تعطیل شده است.
گفتنی است که مقام‌های محلی هم‌چنین قوانین منع تردد را برای ۲۱ مجتمع مسکونی نزدیک به این بازار اعمال برقرار کرده و ورزشگاهها در پکن و بسیاری از مدارس نیز تعطیل شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c164ecdd-c162-455f-92ca-85e27fe6534e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات