728 x 90

اوجگیری بحران کرونا در پیک پنجم و نبودن یک تحت خالی برای بیماران در تهران

بحران کرونا در  ایران
بحران کرونا در ایران

خبرگزاری حکومتی تجارت نیوز در گزارشی به تاریخ چهارشنبه ۳۰تیر با اعتراف به وخامت شرایط بیماران کرونایی در تهران نوشت سراسر بیمارستانهای تهران را هم بگردید حتی یک تخت خالی نیست.
تجارت نیوز در گزارش خود با استناد به سخنان اپراتور جایابی بیماران کرونایی در تهران می‌نویسد «اپراتور ۶۰۷۰؛ سامانه جایابی بیماران کرونایی؛ می‌گوید سراسر بیمارستانهای تهران را هم بگردید حتی یک تخت خالی نیست. نه بیمارستانهای دولتی تخت خالی دارند و نه خصوصی. اورژانس همهمه است، همه در رفت و آمد که یک تخت خالی پیدا کنند. اینجا ویلچر پیدا کردن هم غنیمت است!»

این گزارش در ادامه با بیان گوشه‌ای از صحنه‌های دردناک بیماران در بیمارستانها؛ سخنان نمکی وزیر بهداشت آخوند روحانی را به تمسخر گرفته و ادامه می‌دهد «تخت خالی پیدا نمی‌شود، فوتی‌های کرونا به بیش از ۲۵۰نفر در روز و مجموع مبتلایان هم به بیش از ۳میلیون و ۵۰۰هزار نفر رسیده است. اینجا تهران است، پایتخت کشور. تعداد بیمارستانها و امکاناتش قطعاً از دیگر شهرها و استا‌ن‌ها بیشتر است. اما این همه امکانات هم، جوابگوی موج جدید بیماری نیست. چه برسد به سیستان و بلوچستان و هرمزگان و دیگر شهرهایی که نه امکانات چندانی دارند و نه بیمارستانهای متعددی. واکسیناسیون عمومی هم هنوز به کندی پیش می‌رود. با واردات قطره‌چکانی واکسن و البته سهمیه‌های خارج از نوبت برخی سازمانها هنوز سالمندان هم واکسینه نشده‌اند. از ۶۰میلیون نفری که باید در ایران واکسن کرونا بزنند فقط دو میلیون و ۳۱۵هزار نفر دز دوم را دریافت کرده‌اند. ۵۸میلیون نفر دیگر باقیمانده! اما وزیر بهداشت می‌گوید از کشورهای دیگر نامه‌هایی دریافت کرده که شما چطور این‌گونه کرونا را مدیریت کرده‌اید!»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dafc2415-b4e7-4793-819f-d2c85cf8e5c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات