728 x 90

اهرم فشار آمریکا به روی رژیم ایران در مذاکرات وین نادیده گرفته شده است

هتلی در وین محل نشست کمیته برجام
هتلی در وین محل نشست کمیته برجام

هریتج فاندیشن روز ۲۴اردیبهشت در مطلبی در مورد مذاکرات وین نوشت: اهرم ایالات متحده به روی رژیم ایران در مذاکرات وین نادیده گرفته شده است. دولت بایدن باید از موقعیت چانه‌زنی قدرتمندی که از دولت ترامپ به ارث برده استفاده کرده، و یک توافق‌نامه جدید محدودتر با رژیم ایران را اتخاذ کند که امنیت آمریکا، متحدان و شرکای آن را افزایش دهد.

در این مطلب آمده است: سر تعظیم فرود آوردن در برابر اخاذی هسته‌یی تهران و احیای برجام ناقص، فقط اهرم فشار آمریکا را به باد می‌دهد، این رژیم غارتگر را غنی‌تر و جری‌تر می‌کند، به سیاست‌های خصمانه و ضد آمریکایی تهران پشتیبانی می‌دهد و به رژیم ایران اجازه می‌دهد تا زمینه را برای یک گشایش هسته‌یی نهایی فراهم کند که باعث بی‌ثباتی کل خاورمیانه - و احتمالاً فراتر از آن خواهد شد.


مذاکرات غیرمستقیم با رژیم ایران که در ۶آوریل ۲۰۲۱ در وین، درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) آغاز شد، اهرم چانه‌زنی آمریکا را تضعیف کرده و احتمالاً دولت بایدن را با شانس کمی برای ترمیم توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵، که دارای نقص خطرناک است مواجه خواهد کرد که یکی از اهداف آن می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0abd95d5-3ce9-4ebb-bc2f-ec9f0ec1e66d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات