728 x 90

انگلستان دومین ناو جنگی خود را به خلیج‌فارس اعزام کرد

انگلستان دومین ناو جنگی خود را به  خلیج فارس اعزام کرد
انگلستان دومین ناو جنگی خود را به خلیج فارس اعزام کرد

اعزام ناو جنگی اچ ام اس دانکن انگلستان چند روز پس از برخورد قاطع ناو جنگی اچ ام اس مونت رز با قایقهای مزاحم سپاه پاسداران رژیم ایران و در هماهنگی با آن در تنگه هرمز صورت می‌گیرد.

این ناو به‌زودی و در روزهای آینده در خلیج‌فارس خواهد بود تا در عملیات حفاظت از کشتیهای تجاری انگلستان عمل نماید.

اسکای نیوز در گزارش خود در روز جمعه ۲۱ تیر ۹۸ در این باره گفت: این وقایع به‌دنبال توقیف نفتکش رژیم ایران در جبل‌الطارق صورت می‌گیرد و انگلستان با اعزام دومین کشتی جنگی به خلیج‌فارس، حضور نظامی‌اش در منطقه را بالا می‌برد.

وزیر دفاع انگلستان نیز طی پیامی درباره اقدام قاطع ناو جنگی این کشور و پس راندن قایقهای مزاحم سپاه تروریستی اعلام کرد: ”مایلم از نیروی دریایی انگلستان بابت کار حرفه‌یی‌شان که قانون بین‌المللی را تقویت کرد و از آزادی دریانوردی حمایت کرد، قدردانی کنم. این تنگه یک کانال کشتیرانی است و آزادی دریانوردی در آن برای تجارت جهانی حیاتی است.“

رویترز ضمن مخابره بیانیه وزیر دفاع انگلستان، نوشت دولت بریتانیا پیش‌تر گفته بود سه قایق رژیم ایران تلاش کرده بودند که از عبور یک نفتکش انگلستان ممانعت کنند ولی بعد از اخطارهای یک ناو جنگی انگلستان عقب‌نشینی کردند.

نخست وزیر انگلستان ضمن ابراز نگرانی از مزاحمت قایقهای حکومت آخوندی برای نفتکش این کشور و پس راندن آنها توسط نیروی دریایی انگلستان تأکید کرد: ما متعهد به تأمین آزادی دریانوردی طبق قانون بین‌المللی هستیم.

سخنگوی ترزامی روز پنجشنبه گفت: ما در خلیج‌فارس حضور داریم و به‌طور مستمر وضعیت امنیتی را مانیتور می‌کنیم. انگلستان متعهد است که آزادی دریانوردی را مطابق قانون بین‌المللی حفظ کند.

وی تأکید کرد: بریتانیا نسبت به اقدام قایقهای رژیم ایران برای متوقف‌ ساختن یک نفتکش انگلستان نگران است و خواستار خودداری از تنش آفرینی در منطقه است.

 

آمریکا نیز از اقدام قاطع نیروی دریایی انگلستان در مقابله با مزاحمت دریایی سپاه پاسداران رژیم آخوندی تقدیر کرد.

مایک پمپئو اعلام کرد: آمریکا تلاش نیروی دریایی سپاه پاسداران رژیم ایران برای اقدام ایذایی علیه کشتی انگلستان در نزدیک تنگه هرمز را محکوم می‌کند. ما از نیروی دریایی انگلستان در تضمین آزادی تردد دریایی، تقدیر می‌کنیم و به کار با متحدانمان برای جلوگیری از اخلالگری رژیم ایران در تجارت جهانی و امنیت دریایی، ادامه می‌دهیم.

از سوی دیگر به‌دنبال حادثه آفرینی سپاه پاسداران در مزاحمت برای یک نفتکش انگستان، وزارت‌خارجه فرانسه اعلام کرد: حادثه‌یی که یک کشتی تجاری انگلیسی را هدف قرار داد و موجب سوخت رساندن به تنش می‌شود، باعث نگرانی ما است.

فرانسه یادآوری می‌کند که توجه خاصی به برقراری امنیت و ثبات در این منطقه دارد و آزادی کشتیرانی باید حفظ شود.

همچنین وزارت‌خارجه فرانسه به شهروندان این کشور که قصد سفر به ایران را دارند توصیه کرد سفر خود را به‌دلیل افزایش تنش در منطقه و اثرات آن بر موقعیت داخلی ایران به تعویق اندازند.

اطلاعیه وزارت‌خارجه فرانسه وضعیت در منطقه را بی‌ثبات و ناپایدار ارزیابی کرده و تأکید کرده است که «دگرگونی اوضاع باید مورد توجه دائم و دقیق» قرار گیرد.

همان‌طور که در خبرها آمده بود پلیس جبل الطارق روز پنجشنبه کاپیتان نفتکش غول پیکر رژیم آخوندی را که توسط نیروی دریایی انگلستان توقیف شده، دستگیر کرد.

دستگیری کاپیتان نفتکش رژیم به‌دنبال تهاجم قایقهای پاسداران به یک نفتکش متعلق به انگلستان در خلیج‌فارس صورت گرفت. پیش از آن مدارک و تجهیزات الکترونیک نفتکش رژیم نیز توقیف شده بود.

پلیس جبل‌الطارق اعلام کرد: تحقیقات هنوز ادامه دارد و نفتکش گریس۱کماکان در توقیف می‌ماند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e55b31b1-2587-45a2-8b9b-0dc88c5da57b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات