728 x 90

انگلستان آماده است گروه تروریستی حزب‌الله را غیرقانونی کند

تحریم گروه تروریستی حزب الله لبنان
تحریم گروه تروریستی حزب الله لبنان

سایت برایت بارت، ۲۳خرداد۹۷ به‌نقل از یک منبع ارشد محافظه‌کار در بریتانیا نوشت ساجد جاوید وزیر کشور بریتانیا آماده است گروه تروریستی حزب‌الله لبنان را که تحت حمایت رژیم ایران است را در تمامیتش غیرقانونی اعلام کند.

بنا‌به گزارشی که در جوییش کرانیکل آمده آقای جاوید بعد از راهپیمایی به‌اصطلاح روز قدس در لندن که پرچمهای حزب‌الله لبنان توسط گروهی دوباره بلند شد،اقدام قاطع انجام خواهد داد.

پیشتر تمامیت حزب‌الله لبنان، توسط اتحادیه عرب، بحرین، کانادا، فرانسه، اسراییل، استرالیا، هلند و آمریکا به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری شده است.

این منبع محافظه‌کار به‌نقل از جاوید گفت ساجد یک فرد متفاوتی است که به وزارت کشور آمده است. امبِر راد(Amber Rudd) مکرراًً گفته بود علیه حزب‌الله اقدام می‌کند اما بهر دلیلی نتوانست کاری در این رابطه انجام بدهد.(امبر راد، وزیر کشور سابق محافظه‌کار انگلستان و سومین زن وزیر کشور در تاریخ این کشور و پنجمین زن بریتانیایی است که یکی از مناصب کبیر دولت را تا کنون برعهده گرفته است).

 

وزیر کشور انگلستان: در مورد حزب‌الله قاطع هستیم

وزیر کشور انگلستان گفته است در رابطه با حزب‌الله اقدام قاطع می‌کند و طی هفته‌های آتی این را محقق می‌کند.

بنا‌به این گزارش جُوان رایان(Joan Ryan) از حزب کارگر به آقای جاوید نوشت، بعد از تجمع حزب‌الله در لندن او از این مسأله منزجر شده که یکبار دیگر ببیند دولت به این گروه تحت حمایت ایران و لانه کینه و نفرت اجازه کار در خیابانهای لندن را داده است.

وی گفت نمی‌فهمم که چرا وزارت کشور به هشدارهای مکرر نمایندگان پارلمان از ال.اف.یی و شهردار لندن طی سال گذشته توجه نکرده است.

وی گفت من امروز درخواست ملاقات با وزیر کشور را داده‌ام تا حول این مسأله صحبت کنم...

 

اعتراف حسن نصرالله:‌ بودجه و خرج و خورد و خوراک از ایران می‌آید

حسن نصرالله سرکرده تروریستهای حزب‌الله لبنان در یکی از میتینگ های این شبه‌‌نظامیان اعتراف کرده بود که: « ما خیلی صریح می‌گوییم و شاید چنین چیزی در تمام جهان وجود نداشته باشد که یک کسی بیاید و صادقانه بگوید در مقابل همه جهان می‌گوییم، بی‌پرده می‌گوییم بودجه و هزینه و خرج و خورد و خوراک و سلاح و موشکهای حزب‌الله از جمهوری اسلامی می‌رسد، تمام، هیچ ربطی به بانکها ندارد تا زمانی‌که ایران پول داشته باشد یعنی ما پول داریم شفافیت بیشتر از این می‌خواهید؟.

اما اتحادیه اروپا و انگلستان بین بال نظامی و سیاسی این گروه فرق قائل شده بودند و تنها درصدد بودند که بال نظامی را نامگذاری کنند.

 

بیشتر بخوانید:

بعد از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریمهای رژیم ایران، ایالات متحده برخی از گروه‌های تروریستی وابسته به این رژیم را نیز در لیستهای تحریم خود گنجاند از جمله در ۲۶اردیبهشت ماه ۹۷حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان را تحریم کرد.

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، تأمین کننده مالی حزب‌الله، محمد ابراهیم بازی، و نماینده حزب‌الله در ایران، عبدالله صفی الدین را به‌عنوان تروریستهای جهانی شناخته شده، تحریم کرد. هم‌چنین پنج شرکت مستقر در اروپا، غرب آفریقا و خاورمیانه که تحت کنترل این مهره حزب‌الله و یک تروریست شناخته شده دیگر بود، را در کادر قانون "تروریستهای جهانی شناخته شده" تعیین کرد.
وزیر خزانه‌داری گفت: این اقدام برجسته کننده اقدام پنهانکارانه و شرم‌آور حزب‌الله و حامیان ایرانی آن است. برخلاف ادعای حسن نصرالله، حزب‌الله از تأمین کننده‌های مالی ای مانند محمد ابراهیم بازی، که با معامله کنندگان مواد مخدر در ارتباط است، و پولشویی می‌کند، برای تأمین مالی تروریسم استفاده می‌کند. اقدامات وحشیانه و گمراهانه مطرح‌ترین تأمین کننده مالی حزب‌الله نمی‌تواند تحمل شود. این دولت در هر فرصتی شبکه‌های ترور حزب‌الله و رژیم ایران را، از جمله آنها که به بانک مرکزی ایران وابسته‌اند، افشا می‌کند.
در نتیجه این اقدام همه داراییها و منافع این اشخاص که در ایالات متحده قرار دارند، یا در تصرف یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، باید مسدود شده و به دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا گزارش شوند. مقررات دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا معمولاً همه معاملات اشخاص آمریکایی و یا در داخل، و یا در حال گذر از، ایالات متحده را که شامل هر مال یا منفعت در مال اشخاص تعیین شده یا تحریم شده باشد، ممنوع می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c856cd7-6a8c-488d-a942-8723d550d6ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات