728 x 90

انقلابیون اکتبر عراق کشتار و سرکوب مردم توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در ذی‌قار را محکوم کردند

بیانیه انقلابیون عراقی - محکومیت کشتار در ذیقار
بیانیه انقلابیون عراقی - محکومیت کشتار در ذیقار

در پی سه روز تظاهرات و اوج گرفتن درگیریها در ذیقار که شروع آن با خواسته مردم مبنی بر برکناری استاندار و رئیس پلیس ذی‌قار آغاز شد. شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران مردم را به رگبار بستند که طی آن سه نفر شهید و ۱۷تن مجروح شد ند، کماکان وضعیت در ذیقار ملتهب است، مردم و عشایر ذیقار یک هفته برای استعفای استاندار و رئیس پلیس (وابسته به صدر) مهلت دادند.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر روز ۵ اسفند در بیانیه‌یی کشتار و سرکوب مردم و جوانان را در ذی‌قار را محکوم کردند.

در بخشهایی از این بیانیه آمده است:

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر، کشتار عامدانه و سرکوب وحشیانه تظاهرات کنندگان صلح‌جو در استان ذی‌قار به‌دست نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان جنایتکار در استان را محکوم می‌کند.

این حملات وحشیانه که فرزندان استان ذی‌قار، الگوهای انقلاب اکتبر را هدف قرار داد در شرایطی بود که آنها خواهان حقوق مشروعشان در مقابل استانداری بودند که این حملات منجر به‌شهادت ۳ جوان بی‌گناه در عنفوان جوانی گردید و بیش از ۱۶نفر از آنها مجروح شدند. هم‌چنین باعث رعب و وحشت خانواده‌هایشان گردید که توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران با تعقیب آنها در خانه‌هایشان صورت گرفت وبا شلیک و انفجار باعث ترس زنان و کودکان گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38a60439-233b-4e4c-80c0-f7f8fca40c4d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات