728 x 90

انقباض و حفظ خطوط قرمز نظام؟

سخن روز
سخن روز

با وجود قلع و قمع کاندیداها توسط شورای نگهبان به‌منظور یک‌پایه کردن رژیم زهوار در رفته و خط و نشان کشیدنهای بعدی خامنه‌ای برای خفقان گرفتن خودی‌ها، هر روز که به موعد برپایی سیرک انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، بحران درونی اوج تازه‌یی می‌گیرد و نظام را بیش‌از‌پیش دچار رعشه می‌کند.

امروز آخوند روحانی در نمایش افتتاح طرح‌های کشاورزی، فرصت را مغتنم شمرد و لگدی نثار رئیسی و خامنه‌ای کرد و گفت: «تفنگ و زندان و فشار راهگشا نیست!». حرفی که یادآور اظهارات ۴سال پیش او «۳۸سال اعدام و زندان» است (۱۸ اردیبهشت۹۶).

همان زمان هم خامنه‌ای در هراس از پیامدهای آن، مجبور شد از خیر دو مرحله‌یی شدن انتخابات بگذرد و به آمدن روحانی رضایت بدهد و برای دهنه زدن به او و حفظ خطوط سرخ نظام در جریان جنگ گرگها، وارد شود و بگوید: «جای شهید و جلاد در دههٔ ۶۰ عوض نشود!» (۱۴خرداد۹۶).

 

مهرعلیزاده، کاندیدای دیگر رژیم که خود از دست‌اندرکاران ۴دهه سرکوب و جنایت است، برای حمله به رئیسی از خطوط قرمز نظام گذشت و از «بگیر و ببند» در نظام که دیگر «عمل نمی‌کند» صحبت کرد.

وضعیتی که نشان می‌دهد حتی انقباض و تکپایه کردن نظام هم، نمی‌تواند از گسست رژیم و فرو ریختن مرز‌های سرخ دیکتاتوری جلوگیری کند. تا جایی که آخوند جلاد رئیسی امروز با سراسیمگی آخوند نبویان، عضو ستاد انتخاباتی خود را به صحنه فرستاد که اخطار دهد باند رقیب «دنبال منحرف کردن اذهان است و برای همین مسألهٔ حجاب و آزادی را مطرح می‌کند»، وی سپس هشدار داد «باید نسبت به این‌گونه مسائل موضع گرفت!».

 

اما تجربه نشان داده آزادی، در همهٔ اشکال آن و برچیدن بساط سرکوب و زندان و شکنجه و بگیر و ببند، به‌عنوان خواسته مبرم مردم ایران آن‌قدر در جامعه عمیق و ریشه‌دار است و آن‌قدر عطش دستیابی به این خواسته شدید است؛ که وقتی نظام بر اثر جنگ گرگ‌ها شکاف بر می‌دارد، همین خواسته‌ها حتی از زبان خودی‌هایی که در تمامی جنایات رژیم سهیم بوده و هستند، ناگزیر بیان می‌شود. هشدارها و تهدیدات هم نسبت به حفظ مرزهای سرخ نظام دیگر کارگر نیست و به گفتهٔ مهره‌های خود نظام «دیگر تاریخ مصرف» حرفهای «عوام‌فریبانه» گذشته است (زیباکلام-۱۳خرداد).

 

آری، پس از ۴۲سال جنایت، غارت و استبداد؛ پس از ۴۲سال نبرد شکوهمند مجاهدین، مقاومت و مردم ایران برای براندازی این دیکتاتوری؛ پس از ۴۲سال پافشاری مردم ایران بر آرمان آزادی و برچیده شدن بساط استبداد و دیکتاتوری؛ پس از ۴۲سال جان‌فشانی بیدریغ، از ۳۰هزار سربداری که برای همین آرمان، توسط رئیسی و هیأت مرگ خمینی جاودانه شدند، پس از ۱۲۰هزار شهید راه آزادی و پس از قیامهای مردم ایران و سرخ شدن سنگفرش خیابان‌ها از خون ۱۵۰۰شهید قیام آبان۹۸، داربستها و خطوط سرخ نظام ولایت در حال فرو ریختن است و خامنه‌ای هیچ حربهٔ دیگری برای عوام‌فریبی جهت حفظ آنها ندارد؛ این حقیقت را جوان شجاعی در نمایش مسخرهٔ «تریبون آزاد» بسیجی‌ها در نازی‌آباد، فریاد زد و گفت: «رئیسی و روحانی همه با هم هستند، هرکس هم رأی بدهد به آن ۱۵۰۰نفری که همین‌ها در آبان کشتند ظلم کرده؛ اینها همه غارتگرند!» (۱۲خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15a71ff3-8dde-4e77-aadd-4c34a613a8f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات