728 x 90

انفجار قیمت مرغ و تخم‌مرغ در راه است!

افزایش قیمت مرغ
افزایش قیمت مرغ

وبسایت حکومتی مثلث روز ۱۱دیماه در گزارشی از افزایش قیمت مرغ نوشت: پیش‌بینی بر این است که با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، قیمت هر شانه تخم‌مرغ به بالای ۹۰هزار تومان و قیمت مرغ بیش از ۸۰هزار تومان برسد.

سایت حکومتی نوشت: قیمت مرغ امروز در خرده فروشی‌ها بیش از ۴۲هزار تومان شد. قیمت مرغ، باعث هرج و مرج بسیاری در بازار شده است. قیمت مرغ در چند وقت اخیر با روند صعودی مواجه بوده است. قیمت مرغ گویا با هیچ کنترلی مواجه نیست.

خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: طی روزهای گذشته قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار، دوباره روند صعودی پیدا کرده است. این نگرانی وجود دارد که قیمت مرغ طی روزهای آینده به‌هر کیلو بالای ۵۰هزار تومان هم برسد و قیمت تخم‌مرغ هم به‌هر شانه ۴۵هزار تومان رسیده و به‌روند افزایشی خود ادامه می‌دهد.

سایت حکومتی دیده‌بان به تاریخ ۱۱دیماه در گزارشی از افزایش قیمت اقلام خوراکی نوشت: گرانی ۲۷درصدی مرغ، ۴۱درصدی گوشت گوساله و ۵۶درصدی انواع برنج ایرانی و خارجی در یک سال گذشته

بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد در یک ماه منتهی به آبان‌ماه سال۱۴۰۰، قیمت هر کیلو گرم برنج تایلندی (غیر از هومالی) به‌طور میانگین ۱۶هزار و ۱۱۴تومان شد که نسبت به مدت مشابه در آبان‌ماه سال۹۹ با قیمت ۱۴هزار و ۴۹۷تومان، نزدیک ۱۱.۲درصد رشد داشته است.

هم‌چنین در آبان‌ماه ۱۴۰۰ قیمت هر کیلو گرم برنج پاکستانی باسماتی (درجه یک) ۲۷هزار و ۷۰۲تومان، برنج طارم اعلاء ۵۰هزار تومان و برنج داخلی هاشمی (درجه یک) ۴۸هزار و ۶۱۴تومان شد که نسبت به مدت مشابه آبان‌ماه پارسال به ترتیب حدود ۱۴درصد، ۵۶.۷درصد و ۵۵.۴درصد رشد را نشان می‌دهد.

در همین مدت زمان، قیمت هر کیلو گرم گوشت گوسفندی (مخلوط) به‌طور میانگین ۱۳۱هزار و ۹۴۰تومان شد که نسبت به مدت مشابه آبان ماه ۹۹ با قیمت ۱۱۱هزار و ۱۵۰تومان، حدود ۱۸.۷درصد رشد داشته است.

هم‌چنین قیمت هر کیلو گرم گوشت گوساله در آبان‌ماه امسال به‌طور میانگین ۱۳۴هزار و ۳۰۶تومان شد که نسبت به مدت مشابه آبان ماه سال۹۹ با قیمت ۹۴هزار و ۸۲۱تومان، رشد ۴۱.۶درصدی را نشان می‌دهد.

در یک ماه منتهی به آبان ماه سال۱۴۰۰، قیمت هر کیلو گرم گوشت مرغ تازه به‌طور میانگین ۳۰هزار و ۷۷۴تومان شد که نسبت به مدت مشابه آبان ماه سال۹۹ با قیمت ۲۴هزار و ۲۱۱تومان بیش از ۲۷.۱درصد رشد داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6eaaafd0-b6c4-49fe-bf43-c7d58260327b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات