728 x 90

انعکاس نامهٔ ۴۰۰ متخصص ایرانی در رسانه‌های جهان

روز ۲۳شهریور نامه‌ٔ ۴۰۰ استاد دانشگاه و متخصص ایرانی مقیم آمریکا، نامه‌یی به جو بایدن رئیس‌جمهور ارسال کردند. آنها در این نامه خواستار محاکمه و محکومیت آخوند رئیسی شدند و از جو بایدن خواستند که در سخنرانی دیدگاههای گسترده دوحزبی در سنای آمریکا و کارشناسان سازمان ملل و عفو بین‌الملل" را برجسته کند. این نامه در رسانه‌های جهانی بازتاب گسترده‌یی داشته، برخی از آنها از نظرتان می‌گذرد.

روز ۲۵شهریور روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌یی با تیتر «فعالان ایرانی مقیم آمریکا به بایدن فشار می‌آورند تا بر سخنرانی رئیس‌جمهور جدید ایران در سازمان ملل سخت بگیرد» نوشت: «چند صد فعال ایرانی-آمریکایی با امضای نامه‌یی به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از وی خواسته‌اند که هنگام سخنرانی رهبر آمریکا در هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل لحن تهاجمی علیه رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران اعمال کند».

سایت گلد نیوز نیز به شرح این نامه پرداخت و در پایان نوشت: «امضاکنندگان می‌گویند: اجازه دادن به رئیسی برای سخنرانی در مجمع ملل متحد توهین به بشریت و به‌ویژه اعضای خانواده قربانیان وی و هم‌چنین ارزش‌هایی است که این کشور بر آن اساس بنا شده است»

روزنامه الخلیج هم خبر این نامه را منتشر کرده و نوشت: «در آستانه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۴۰۰ شخصیت از اساتید دانشگاهها و پزشکان و مدیران صنایع و متخصصان ایرانی ـ آمریکایی نامه‌یی به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ارسال کردند. آنها روی محاکمه ابراهیم رئیسی به‌خاطر ارتکاب جرایم ضدبشری تأکید کردند»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3098fad-741d-412a-b81d-8cb7efcfb083"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات