728 x 90

انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا: وضعیت وخیم زندانها در ایران،ضرورت اعزام تیم‌های سازمان بهداشت جهانی

انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا: وضعیت وخیم زندانها در ایران
انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا: وضعیت وخیم زندانها در ایران
  • انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا-کمیته استانی کونئو ضرورت اعزام تیم های سازمان بهداشت جهانی برای بررسی وضعیت وخیم زندانها در ایران در فاجعه شیوع کرونا

 

انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا -کمیته استانی کونئو در یک بیانیه همبستگی با مردم ایران در فاجعه کرونا اعلام کرد:‌ فاجعه بیماری کرونا در سطح سراسری در ایران جریان دارد. مقامات رژیم ایران با اصرار بر پنهان‌کاری، پخش اطلاعات دروغ، عدم اقدامات پیشگیرانه، توزیع نکردن تجهیزات پزشکی و امکانات مقابله و ادامه رفت و آمد به چین، باعث گسترش ویروس کرونا در ایران و هم‌چنین انتقال ویروس به کشورهای همسایه شده‌اند.

 

این بیانیه به‌ویژه نسبت به شرایط وخیم زندانها در ایران هشدار داده و تأکید می‌کند: زندانیان بی‌پناه به کرونا آلوده شده و نیازمند درمان فوری هستند. ما از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم، بدون تأخیر، از زندانها در ایران بازدید کند و نقضها و بی‌کفایتیهای رژیم در امر پیشگیری، مراقبت و درمان در فاجعه کرونا را به اطلاع جهانیان برساند.

 

در این بیانیه هم‌چنین آمده است: ما سازمان‌ملل و سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم تمام حقایق و آمار در مورد کرونا را برای حفظ جان و سلامت مردم ایران و سایر کشورها در اختیار افکار عمومی و ارگانهای بین‌المللی بگذارند. با اطلاع‌رسانی فوری می‌توان رژیم ایران را مجبور به اعتراف به آمار دقیق قربانیان کرد. امکانات پزشکی و درمانی که بطور گسترده در انحصار سپاه پاسداران و دستگاههای امنیتی رژیم است، در اختیار مردم و بیمارستانها و پزشکان معالج قرار گیرد.

 

خاطرنشان می‌کنیم که انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا (ANPI)؛ با ۷۵سال سابقه فعالیت؛ از سازمانهای سراسری و ملی کشور ایتالیا؛ که در نبرد با فاشیسم در دوران جنگ جهانی و مبارزه برای دموکراسی و آزادیخواهی در این کشور تأسیس شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a884bdc2-dacf-4a9a-8476-56f9a91e42ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات