728 x 90

انتقام؛ بدون شرح!

انتقام بدون شرح!
انتقام بدون شرح!

هلاکت قاسم‌سلیمانی، پاسدار جنایتکار خامنه‌ای، نه فقط یک ضربه جبران‌ ناپذیر بر پیکر نظام شکننده و لرزان آخوندی بود؛ بلکه بر توهم پوشالی اقتدار منطقه‌یی نظام نیز مهر پایان زد.

مجموعه واکنش‌های رژیم در قبال هلاکت سلیمانی، از سردمداران و سرکرده‌های نظامی تا سایر مهره‌های ریز درشت و حتی رسانه‌های حکومتی بسیار عبرت‌آموز است!

سلیمانی سرکردهٔ سپاه قدس که فقط احتساب جنایات هولناکش در سوریه کافی‌ است، تا جنایتکار بودن وی را اثبات کند؛ طی سالیان متمادی یک مهرهٔ کلیدی نظام برای پیشبرد اهداف تروریستی رژیم در منطقه بوده‌ است. اما به‌نظر می‌رسد قیام سراسری آبان، نایی برای نظام آخوندی باقی نگذاشته‌ است تا نسبت به کشته شدن این مهرهٔ کلیدی توسط استکبار، پاسخ دندان‌شکنی بدهد!

اظهاراتی که ظاهراً در مقام تهدید و انتقام از شیطان بزرگ بر زبان مهره‌های رژیم جاری می‌شود، به‌عکس بیشتر بر وحشت و هراس سردمداران نظام دلالت می‌کند.

واکنش ذلیلانهٔ رژیم نسبت به این واقعه هم‌چنین دال بر این واقعیت است که رژیم دهه هاست که فقط به ‌دلیل توهم‌پراکنی، به ناحق نان اقتدار منطقه‌یی و نفوذ پوشالی‌اش را خورده است؛ و ای بسا اگر ارادهٔ محکمی در میان جامعهٔ ملل پیدا می‌شد که در برابر باج‌خواهی و گردن‌کشیهای رژیم بایستد، قطعاً وضعیت در این منطقه از جهان این‌چنین نمی‌بود و اکثریت مردم از صلح و آرامش برخوردار می‌شدند.

در این زمینه به نمونه‌هایی از خالی‌بندی‌های پوشالی و بعضاً خنده‌دار رژیم اشاره می‌کنیم که روز ۱۵ دی ۹۸ در رسانه‌های حکومتی منعکس شده ‌است. بدون شرح و تفضیل. نتیجه‌گیری با خوانندگان:‌

 

انتقام اما در طول سال‌های آینده!

روزنامه حکومتی کیهان:‌ «از امروز هم آمریکایی‌ها و هم صهیونیستها باید در وحشت انتقام این جنایت خود به‌سر ببرند و منتظر باشند که کی و کجا پاسخ سخت را دریافت خواهند کرد».(کیهان ۱۵ دی ۹۸ )

روحانی خطاب به خانواده سردار سلیمانی: «آمریکایی‌ها آثار این اقدام جنایتکارانه را در طول سال‌های آینده خواهند دید.... انتقام خون شهید سلیمانی آن روزی ستانده می‌شود که ببینیم با ادامه مجاهدتها دست خبیث آمریکا برای همیشه از منطقه کوتاه شده اس».(جهان صنعت ۱۵ دی ۹۸ )

ظریف: «جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش در منطقه نیست و حضور و دخالت نیروهای خارجی و فرامنطقه‌ای باعث بی‌ثباتی، ناامنی و افزایش تنش در منطقه حساس ماست».(جهان صنعت ۱۵ دی ۹۸ )

 

انتقام؟ در دست اقدام است!

محمود علوی، وزیر اطلاعات رژیم، در پاسخ به این پرسش که نهادهای نظامی و اطلاعاتی در چه سطحی به جنایت امروز آمریکا پاسخ خواهند داد: «مسأله در حال رصد است، و هنوز به نقاط تعیین‌کننده نرسیده‌ایم، اجازه دهید مطلبی عنوان نکنم.... پاسخ مناسب و شایسته به استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار، جدی خواهد بود و به یاری پروردگار، اقدامات ما بهنگام انجام خواهد شد».

آخوند ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ارتجاع:‌ «پاسخ ما... باید کوبنده و دندان‌شکن باشد، اما این‌که پاسخ چه موقع، با چه کیفیت، حجم، وسعت و در چه زمان و مکانی باشد، تدبیرکلان نظام است.... هدف ما صرفاً انتقام است و قصد جنگ نداریم، ما هیچ‌ وقت شروع‌کننده جنگی نیستیم».(همدلی ۱۵ دی ۹۸ )

دانایی‌فر، سفیر سابق رژیم در عراق و مشاور معاون اول رئیس‌جمهور ارتجاع:‌ «در سیاست بین‌الملل انتقام معانی مختلفی دارد، خروج نظامیان آمریکایی از عراق می‌تواند نخستین فاز انتقام‌گیری از واشنگتن باشد».(جهان صنعت ۱۵ دی ۹۸ )

صادق ملکی، کارشناس حکومتی: «بی‌تدبیر و بدون محاسبات حرکت نخواهیم کرد و با عقلانیتی دقیق، کوبنده‌ترین پاسخ را خواهیم داد».( روزنامه آرمان)

 

انتقام نرم!

کورش الماسی، کارشناس حکومتی: «سخت ‏ترین سلاح برای انتقام، برخورد و آسیب ‏‏زدن به منافع آمریکا، «تأسیس مؤسسه صلح قاسم سلیمانی است.... انتقام نرم، از طریق بیرون کردن یا تضعیف شدید جایگاه و ابزارهای نفوذ آمریکا در منطقه خاورمیانه».( روزنامه ابتکار)

علی کربلایی، از روزنامه ابتکار:‌ «باید در سازمان ملل، با همکاری کشورها و مذاکره، دنبال این باشیم که آمریکا را گوشه رینگ ببریم. به‌نظر من در وهله اول باید واکنش دیپلماتیک نشان بدهیم».(اعتماد)

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: «انتقام سختی که رهبری فرمودند معنایش جنگ نیست و نیازی به جنگ نیست. من فکر می‌کنم که ملت‌های منطقه انتقام سختی از آمریکا خواهند گرفت... انتقام شهید سردار سلیمانی نیاز به جنگ ندارد و آمریکایی‌ها آن قدر در منطقه ضعیف و شکننده هستند که نیازبه تنش نظامی برای گرفتن انتقام نیست».(روزنامه همدلی)

امیررضا نظری، کارشناس حکومتی: «پاسخ قاطع ایران (رژیم) به گستاخی ترامپ! چه بهتر که پاسخگویی را با حوصله و محاسبات پیچیده‌تر انجام دهیم».(روزنامه مستقل)

حمیدرضا ترقی، تحلیل‌گر حکومتی:‌ «پاسخ ایران پاسخی نیست که به جنگ گسترده تبدیل شود و ایران در واقع به‌دنبال چنین مسأله‌یی نیست».(روزنامه جهان صنعت)

انتقام نسیه!

علی بیگدلی، تحلیل‌گر حکومتی، تحت عنوان واکنش هوشمندانه:‌ «نباید خیلی موافق این بود که مسأله انتقامجویی به‌صورت فرهنگ عمومی درآید.... شرایط کشور ما موقعیت مناسبی نیست که بخواهند دست به اقدام تلافی‌جویانه بزنند... پیشنهاد نهایی این است که دولت با مدارا از کنار این قضیه عبور کند».(روزنامه جهان صنعت)

منصور حقیقت پور، تحلیل گر حکومتی:«انتقام حتمی است.... درباره این‌که این ضربه در کجا زده شود، از چه جنسی باشد، چه زمانی زده شود، شدت و عمق آن چه باشد هم ابتکار دست ماست و نمی‌گوییم».(روزنامه جهان صنعت)

سلامی سرکردهٔ کل سپاه: «این انتقام‌گیری در جغرافیای وسیع در طول زمان و با تاثیر‌های تعیین‌کننده خواهد بود».

 

انتقام با حوصله!

شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح رژیم: «آمریکایی‌ها باید بدانند ایران در پاسخگویی حتماً عجله نخواهد کرد.... برنامه‌ریزی خواهیم کرد که با حوصله پاسخ این اقدام تروریستی را در آینده به شکل کوبنده و پرقدرت بدهیم».(روزنامه کیهان)

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ارتجاع: «پیشنهاد من، خویشتن‌داری و مذاکره بین ایران و آمریکا است... امیدوارم جنگی بین دو کشور رخ ندهد، زیرا پیروزی در برابر آمریکا و هم‌پیمانانش یعنی انگلیس و فرانسه کاری سخت به‌نظر می‌رسد».(روزنامه کیهان)

علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه: «انشاءالله به‌محض این‌که دستور برسد و زمانی که خداوند مقرر کرده باشد، سپاه با قدرت تمام می‌تواند وعده رهبر انقلاب را محقق کند».(روزنامه وطن امروز)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc645718-b8eb-4491-bf57-ad124a430d8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات