728 x 90

انتقال دست‌کم شش زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی

انتقال دست‌کم شش زندانی جهت اجرای حکم اعدام
انتقال دست‌کم شش زندانی جهت اجرای حکم اعدام

دستکم شش زندانی محکوم به اعدام در زندانهای رجایی شهر و قرچک ورامین جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.
از جمله این زندانیان، می‌توان به زهرا اسماعیلی در زندان قرچک ورامین اشاره کرد، ساعت ۱۲: ۳۰ ظهر امروز جهت ملاقات فراخوانده شد. به‌گفته یک منبع مطلع حدود یک ماه و نیم پیش اجرای حکم خانم اسماعیلی به او ابلاغ شده بود.
همزمان انتقال دست‌کم ۵ زندانی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام خبر داده است. هویت دو تن از این افراد میلاد تاجیک، حدوداً ۲۳ساله و محمد چزانی احراز شده است.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.
بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۲۰دسامبر ۲۰۲۰) دست‌کم ۲۳۶شهروند اعدام شدند و ۹۵تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۲ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱ حکم اعدام که در ملأ عام بوده است. بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲درصد اعدام‌های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع‌رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق‌بشری اصطلاحا آن را اعدام“ مخفیانه ”می خوانند (سایت هرانا سه‌شنبه ۱۴بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea11deb7-1213-4ed9-aab4-72240b5b2d6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات